وی که تلاش می‌کرد مقامات روسیه را به اتخاذ موضع‌گیری خصمانه علیه ایران تشویق کند،‌ از مقامات کرملین خواست برای مقابله با این حمله احتمالی موشکی، یک "سپردفاعی ضد موشکی" تشکیل دهند...
 
 
 
  دبیرکل سازمان ناتو برای ترغیب مسکو به مخالفت با برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد که ایران درصدد حمله موشکی به روسیه است.

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از بخش فرانسوی زبان خبرگزاری ریانووستی روسیه، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جمعه گذشته در بروکسل مدعی شد که امکان هدف قرار گرفتن کشورهای عضو ناتو و روسیه توسط موشک‌های ایران وجود دارد.

وی که تلاش می‌کرد مقامات روسیه را به اتخاذ موضع‌گیری خصمانه علیه ایران تشویق کند،‌ از مقامات کرملین خواست برای مقابله با این حمله احتمالی موشکی، یک "سپردفاعی ضد موشکی" تشکیل دهند.

راسموسن در عین حال به این نکته اشاره کرد که بیش از 30 کشور از جمله ایران یا از توان موشکی برخوردارند یا در حال دستیابی و گسترش توان موشکی خود هستند که می‌توانند کشورهای عضو ناتو و روسیه را هدف حملات خود قرار دهند و برای مقابله با حمله موشکی احتمالی، باید سیستم دفاعی ضد موشکی مستقر شود.


دبیرکل ناتو در ادامه ادعاهای خود از مقامات روسیه خواست برای تامین امنیت بیشتر خود، به این مساله بیاندیشند و افزود: بسیار منطقی است که این کشورهای ناتو و روسیه دیگر به موضوع جنگ سرد فکر نکنند و به تهدید مشترک توجه داشته باشند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir