محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور كشورمان پس از ورود به نیویورك در مصاحبه اختصاصی با كریستین امانپور از شبكه ABC آمریكا كه در محل اقامت رئیس‌جمهور كشورمان انجام شد در پاسخ به سؤالی...
  
به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور كشورمان پس از ورود به نیویورك در مصاحبه اختصاصی با كریستین امانپور از شبكه ABC آمریكا كه در محل اقامت رئیس‌جمهور كشورمان انجام شد در پاسخ به سؤالی تحریم‌های یكجانبه آمریكا علیه ایران را برای ملت ایران بی‌اهمیت خواند و افزود: این تحریم‌ها برای ملت ایران اهمیتی ندارد زیرا آنان بیشتر خود را تحریم كرده‌اند و این كار، اقدامی غیر عادلانه در معادلات جهانی است.

وی با تأكید بر اینكه آمریكایی‌ها به ملت ایران جفا و توهین كرده‌اند، اظهار داشت: یقین داریم كه پیشرفت اقتصادی ایران با این تصمیم غلط آنها بیشتر خواهد شد زیرا مردم ایران به خوبی می‌دانند كه چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل كنند.

رئیس‌جمهور كشورمان در خصوص اظهارات اخیر هیلاری كلینتون وزیر خارجه آمریكا در مورد مسائل داخلی كشورمان گفت: من به این خانم توصیه می‌كنم قبل از صحبت درباره هر موضوعی ابتدا مطالعه و پس از فكر كردن اظهار نظر كنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه بودجه نظامی آمریكا با كل بودجه نظامی جهان برابری می‌كند، افزود: این به آن معنا است كه تلقی آمریكایی‌ها از نظامی بودن ایران درست نیست.

رئیس‌جمهور اضافه كرد: این ادعا مشكلی را حل نمی‌كند اگر تفكر جدید در آمریكا آمده تا دوران بوش را نجات دهد، باید روش قبلی را كنار گذاشته و توضیح دهد كه در افغانستان، عراق و آفریقا چه كار می‌كند.

وی در خصوص گفت‌وگوهای ایران و آمریكا اظهار داشت: این من بودم كه از اوباما برای گفت‌وگو دعوت كردم حتی برای وی نامه نوشتم و پاسخی دریافت نكردم و حتی اعلام آمادگی كردم كه حتی برای صحبت با وی در حضور دیگران در سازمان ملل اعلام آمادگی كردم و در تازه‌ترین اقدام نیز سارا شورد آزاد شد اما پاسخ چندانی دریافت نشد.

رئیس‌جمهور كشورمان گفت: جمهوری اسلامی همواره آماده گفت‌وگو و مذاكره در شرایط عادلانه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهار داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پرونده ایران قانون را رعایت نكرد و نماینده آژانس مقررات مربوط به بازرسی‌ها را نقض كرد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com