هیلاری رودهام كلینتون، وزیرامور خارجه آمریكا در گفت‌وگو با شبكه خبری ای‌بی سی گفت كه آمریكا...
  

به گزارش ایسنا خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد كه هیلاری رودهام كلینتون، وزیرامور خارجه آمریكا در گفت‌وگو با شبكه خبری ای‌بی سی گفت كه آمریكا از افزایش قدرت نظامی در ایران، نگرانی فزاینده‌ای دارد.

به گزارش ایسنا این اظهارات در حالی است كه محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور كشورمان در گفت‌وگوی اخیرش با شبكه خبری ای‌بی سی در واكنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریكا درباره امور داخلی ایران گفت: ما به این خانم توصیه می‌كنیم قبل از هر صحبت درباره هر موضوع ابتدا مطالعه كند و پس از فكر كردن اظهارنظر كند.

رییس‌جمهور در ادامه گفت: بودجه نظامی آمریكا با كل بودجه نظامی جهان برابری می‌كند و این به این معناست كه ادعای آمریكایی‌ها از نظامی بودن ایران درست نیست.

احمدی‌نژاد گفت: چگونه می‌شود ادعا كرد كه در ایران نظامی‌ها حاكم شده‌اند درحالی كه در انتخابات اخیر حدود 85 درصد واجدان شرایط مشاركت داشتند. آیا همه این افراد نظامی هستند؟

رییس‌جمهور تصریح كرد: ادعا مشكلی را حل نمی‌كند اگر تفكر جدید در آمریكا آمده است تا دوران بوش را نجات دهد باید روش قبلی را كنار بگذارد و اكنون توضیح بدهد كه در افغانستان ،‌عراق ، آفریقا چه كار می‌كنند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir