رئيس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: ما كه در مكتب خودمان حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) را داريم پس چرا افرادی مانند كورش را مطرح می‌كنيم و اگر نگاه ما به شرايط بين الملل دقيق باشد اين حرف‌ها را نخواهيم زد...
 
 
 
 رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از اظهارات رئیس جمهور در مورد "در راس امور بودن مجلس " و همچنین طرح "مكتب ایرانی " انتقاد كرد.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز یكشنبه ضمن حضور در جمع مردم اصفهان طی سخنانی از طرح برخی مسائل حاشیه‌ای در كشور انتقاد كرد و گفت: امام (ره) دیكتاتوری زمان شاه و زمان قاجار را لمس كرده بود و برای تكرار نشدن این دیكتاتوری نهادهایی در كشور را تاسیس كرد.

وی تصریح كرد: اگر امام راحل می‌گفت كه مجلس در راس امور است برای این بود كه دیكتاتوری‌ها تكرار نشود.

لاریجانی با بیان اینكه جمله دیگر مجلس در راس امور نیست حرف درستی نمی‌باشد افزود: وقتی كه در كشوری نظام پارلمانی حاكم باشد رئیس جمهور باید از پارلمان بیرون بیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: مجلس باید نظارت كند تا مبادا دولت از مسیر اصلی منحرف شود.

لاریجانی در بخش دیگر از سخنان خود طرج برخی مسائل مانند مكتب ایرانی را مسائل فرعی دانست و اظهار داشت: تاریخ ایران شاهان مختلفی داشته است كه این پادشاهان كارهای مفید هم انجام داده‌اند اما امام راحل مردم سالاری را به وجود آورد.

وی افزود: مكتب ایرانی حرف بی مربوطی است و مكتب ایرانی معنی ندارد همانطور كه مكتب آمریكا معنی ندارد بر این اساس كسانی كه این سخنان را مطرح می‌كنند باید در خصوص آن پاسخگو باشند.

لاریجانی با بیان اینكه مسئله ناسیونالیسم دوره‌اش تمام شده یادآور شد: اگر امروز ایران در منطقه نفوذ دارد به دلیل ایران اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: ما كه در مكتب خودمان حضرت رسول (ص) و امام علی (ع) را داریم پس چرا افرادی مانند كورش را مطرح می‌كنیم و اگر نگاه ما به شرایط بین الملل دقیق باشد این حرف‌ها را نخواهیم زد.

لاریجانی با بیان اینكه كتبیه كورش هم نكات مهمی دارد تصریح كرد: باید توجه كنیم كه در فرمایشات امام علی (ع) مسائل مهم تری از لوح كوروش عنوان شده است و اگر ما بخواهیم منشور حقوق بشر را بنویسیم باید كلام امام علی (ع) را مبنا قرار دهیم.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com