چندی است برخی از زائران ایرانی عتبات عالیات پس از بازگشت از عراق از سوی مأموران اطلاعاتی عراق و آمریکا مورد تخلیه اطلاعاتی قرار می‌گیرند....
 
 
 
 به گزارش مشرق و به نقل از جهان نیوز ، زائران ایرانی که از طریق مرز زمینی مهران به عراق می رونددر برگشت اظهار می‌دارند که ضمن عکس‌برداری، اسکن چشم، انگشت‌نگاری و بازرسی‌های ویژه، مأموران اطلاعاتی عراق و آمریکا که تسلط خوبی به زبان فارسی نیز دارند از آنها بازجویی کرده و سؤالات خاصی درباره اوضاع سیاسی ایران، مباحث هسته‌ای، آثار تحریم‌ها بر زندگی مردم می پرسند.

به گفته برخی از این زائران یکی از سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا طرفدار جنبش سبز هستید یا خیر؟

نکته قابل توجه در این بین پرس و جوی این افراد درباره قانون هدفمندکردن یارانه‌ها است. این ماموران همچنین از هموطنانمان پرسیده اند که آیا موافق طرح دولت احمدی‌نژاد درباره هدفمند کردن یارانه ها هستند یا خیر و اگر با اجرای این طرح اجناس و خدمات در ایران گران شد شما چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟!

به گفته زائران ایرانی برخی از سئوالات بصورت تستی و برخی نیز بصورت تشریحی بوده که باید حتما زائران ایرانی به همه آنها پاسخ دهند.
پیش از این نیز برخی رسانه ها از برخورد توهین آمیز و بازجویی ماموران عراقی و آمریکایی با زائران ایرانی خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش گفته می شود این بازجویی‌ها از زوّار ایرانی به صورت گزینشی بوده و افرادی که مورد سوال قرار می‌گیرند از قبل مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com