شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا تغییرات رفتاری و گفتاری سارا شورد، آمریکایی متهم به جاسوسی آزاد شده از ایران را جالب دانست و تصریح کرد: یک‌سال حضور شورد در ایران باعث این تغییرات شده است.
 

به گزارش این شبکه تلویزیونی، شورد که آزادی خود را مدیون رافت و رحمت اسلامی می‌داند پس از گذشت یک‌سال از حضورش در ایران، اینک بسیار حساب‌شده‌تر با مخاطبان خود سخن می‌گوید.

"نیک رابرتسون" خبرنگار سی‌ان‌ان که تغییرات رفتاری و گفتاری سارا شورد را به دقت تحت نظر قرار داده، به سپاسگزاری شورد از آیت‌الله خامنه‌ای و رئیس‌جمهور ایران به‌خاطر آزادی خود اشاره کرد و افزود: شورد پیش از ترک فرودگاه مسقط، با با به کاربردن عبارت "انشاءالله" ابراز امیدواری کرد که دو آمریکایی دیگر نیز آزاد شوند.

سی‌ان‌ان که تلاش می‌کرد عبارت انشاالله را برای مخاطبین غیرمسلمان خود معنی کند، پوشش اسلامی شورد در فرودگاه مسقط را زمانی که روسری وی در دیدار با مادرش کنار رفت و آن را دوباره به طور صحیح و کامل بر روی سرش کشاند، مورد توجه قرار داده و این موضوع را بارها پخش کرده است.

گزارش سی‌ان‌ان همچنین نشان می‌دهد که سارا شورد در مدت زمان حضور در مسقط، حجاب اسلامی خود را حفظ کرده و از مسجد اصلی مسقط نیز دیدار به عمل آورده است.

سارا شورد که گفته می‌شود رفتار همراه با رافت اسلامی ایران تغییرات شخصیتی گسترده‌ای در وی به‌وجود آورده، به همراه دو آمریکایی دیگر، تابستان سال گذشته به دلیل ورود غیرقانونی به خاک ایران و تلاش برای جاسوسی بازداشت شده بود‏.‏

وی سه‌شنبه گذشته با سپردن وثیقه ‏500‏ هزار دلاری آزاد و راهی مسقط پایتخت عمان شد و شنبه شب نیز مسقط را به مقصد نیویورک ترک کرد‏.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir