در پى اجراى حكم اعدام عبدالمجید ریگى (عبدالمالك) توسط دادگاه انقلاب اسلامى تهران با حضور برخى خانواده شهدا، مصدومان و مجروحان جنایات گروهك، وى قبل از اعدام، ادعا كرد...
 
به گزارش جهان، در پى اجراى حكم اعدام عبدالمجید ریگى (عبدالمالك) توسط دادگاه انقلاب اسلامى تهران با حضور برخى خانواده شهدا، مصدومان و مجروحان جنایات گروهك، وى قبل از اعدام، ادعا كرد؛ «باید دو روز جلوتر خبر را اعلام مى‏كردید تا (به اصطلاح) با خدا مناجات مى‏كردم»

یاد شده به محض دیدن چوبه‏دار، از آنجا كه اعدام خود را غیرقابل باور مى‏دانست، با قفل كردن دستان خود به میله‏ها، مقاومت شدیدى از خود نشان داد.

مادر شهید شهاب منصورى (كه فرزندش توسط شخص عبدالمالك ذبح شده بود) پس از اعدام خواستار دیدن جنازه براى اطمینان از هلاكت وى شد.

شرور عبدالمالك پس از ابلاغ حكم اعدام، این حكم را با توجه به انحرافات و جنایات انجام شده، منطقى دانسته و به صورت كتبى خواستار عفو از سوى مسؤولان ذیربط شد.

گفتنی است پس از اعدام ریگی شبكه‏هاى تلویزیونى فرانس 24، بى.بى.سى و سى.ان.ان در بخش بامدادى، این خبر را مخابره كردند. بى.بى.سى(فارسى)، روزنامه لوموند و رماندى نیوز فرانسه و برخى روزنامه‏هاى عرب‏زبان (عمدتاً منتشره از سوى عربستان سعودى) به صورت جهت‏دار تلاش كردند تا معدوم را رهبر یك جنبش شورشى سنى (و نه تروریست) معرفى نمایند. سى.ان.ان و واشنگتن‏پست، تروریست بودن وى را بارها در خبر خود اعلام كردند. هرچند كه برخى رسانه‏هاى تندرو آمریكایى نظیر وال‏استریت ژورنال نیز كینه خود را نسبت به ایران مخفى نكردند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com