سفر چند ساعته روز شنبه رئیس مجلس به اصفهان خالی از حاشیه سازی های یکی از خبرگزاری ها نبود.
 

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته خبرگزاری مهر در خبری از حاشیه های سفر علی لاریجانی به اصفهان به منظور افتتاح پروژه میدان امام علی(ع) اصفهان نوشت: یکی از خبرگزاری های بزرگ کشور در خبری از خروج اعتراضی استاندار اصفهان درهنگام سخنرانی لاریجانی خبر داده بود.

بر اساس خبری که مهر منتشر کرده است این اقدام خبرگزاری ایرنا باعث« حیرت شخص استاندار شده بود و به دفتر رئیس مجلس اعلام کرده بود وقتی من در تمام مدت با هیئت همراه هستم این خبر چیست؟»

این حاشیه سازی در حالی انجام شده که پیگیری های «خبر» نشان می دهد دکتر ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان فقط برای دقایقی پیش از آغاز سخنرانی رئیس مجلس برای پاسخ دادن به تلفن همراه به خارج از مسجد رفته بوده است.

سخنان انتقادی علی لاریجانی و واکنش او به گفته های نقل شده از رئیس جمهور درباره جایگاه مجلس باعث شد این خبرگزاری رسمی اینگونه تلاش کند رنگ اعتراض مسئولین استانی به رئیس مجلس را به خبرهایش بزند.

«حسن آمهدی» مشاور استاندار و مسئول روابط عمومی استانداری اصفهان در گفت و گو با خبرآنلاین ضمن اظهار بی اطلاعی از این اتفاقات گفت: هنگام سخنرانی آقای لاریجانی من در جلسه حضور نداشته و از وقوع این مسایل مطلع نیستم.

وی تایید یا تکذیب این خبر را موکول به مشورت با علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان کرد اما پس از آن خبرآنلاین موفق نشد نظر نهایی او را بگیرد!

همچنین تلاش های«خبرآنلاین» برای گفت و گو با «محمد مهدی اسماعیلی» معاونت سیاسی استاندار اصفهان به نتیجه نرسید و در حالی که مصاحبه با ما را به بعد از اتمام جلسه شورای تامین استان که حوالی ساعت 19 روز یکشنبه به پایان می رسید حواله داد ولی پس از جلسه پاسخی به تماس های خبر نداد و یکی از همراهانش در پاسخ پیگیری های ما گفت: سئوال شما را به ایشان منتقل کردیم ولی نخواستند در این مورد صحبت کنند.

حمیدرضا فولاگر نماینده مردم اصفهان در مجلس که از جمله اعضای هیات همراه رییس مجلس در سفر به اصفهان بود خبر خروج اعتراضی استاندار اصفهان ار جلسه سخنرانی رئیس مجلس را از اساس کذب خواند.

وی به خبرآنلاین گفت: آقای ذاکر استاندار اصفهان هنگام سخنرانی آقای لاریجانی در جلسه حضور داشت و تمام دو، سه هزار نفری که در آنجا بودند این امر را شاهد بودند و حتی تصاویر این جلسه توسط صدا و سیما ضبط شده است.

نماینده مردم اصفهان همچنین خاطرنشان کرد: جناب استاندار بعد از سخنرانی و ملاقات رئیس مجلس با آیات عظام حضور داشت و تا پای پله های هواپیما برای بدرقه لاریجانی رییس مجلس را همراهی کرد.

فولادگر در واکنش به خبرهایی که روز گذشته توسط یکی از خبرگزاری ها درباره انتقادات رئیس مجلس منتشر شده بود با بیان اینکه سخنان آقای لاریجانی لحن عادی داشت گفت: اینکه گفته می شود اظهارات رییس مجلس پاسخ شدید الحن به اظهارات آقای احمدی نژاد بود تنها فضا سازی رسانه ای و خلاف واقع است. چرا که آقای لاریجانی ضمن اینکه بحثی راجع به مدیریت شهری داشت به بررسی مسایل اخیر مانند پرده برداری از منشور کورش و بحث هایی که در این خصوص شد و نیز اظهاراتی که از سوی رییس جمهور در خصوص مجلس شده بود، داشت.

وی به انتشار خبر کذب ترک جلسه سخنرانی رییس مجلس توسط استاندار اشاره کرد و گفت: انتشار این دست شایعات تنها به منظور دامن زدن به اختلافات است و نیت و انگیزه صحیحی در انتشار آن نبود.

همچنین نیره اخوان و حسن کامران نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اذعان بر حضور در جلسه این خبر را رد کردند. نیره اخوان که با فارس گفت و گو می کرد به همراهی استاندار با لاریجانی در تمام طول سفر اشاره و با تاکید بر اینکه هنگام سخنرانی رییس مجلس ذاکر در جلسه حضور داشت گفت: استاندار تنها برای دقایقی برای صحبت با تلفن همراه از جلسه خارج شد ولی بعد از اتمام تماس به جلسه برگشت. اخوان که خود در این جلسه حضور داشته و شاهد سخنرانی لاریجانی بود خبر ترک استاندار اصفهان حین سخنرانی لاریجانی را خلاف واقع خواند و گفت: انتشار این گونه مسائل خلاف واقع، خوب نیست.

حسن کامران دیگر نماینده اصفهان نیز تصریح کرد: در جلسه حضور داشتم و این اتفاق صورت نگرفت لذا این گفته‌ها از ریشه غلط است.

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir