ترزالوئیز قرار است طبق برنامه قبلی امشب از طریق تزریق داروی سمی به بدنش اعدام شود.
 

دادگاه عالی آمریكا درخواست تجدید نظر در حكم اعدام ترزا لوئیز زنی كه همسرش را به قتل رسانده است را رد كرد.

نكته قابل توجه در پرونده « ترزا لوئیس » سكوت هفت ساله رسانه‌های غربی در مورد این پرونده است. به گزارش شبكه خبر این در حالی است كه همین رسانه‌ها هیاهوی گسترده‌ای علیه حكم سكینه محمدی، زن ایرانی متهم به زنا و قتل همسرش به راه انداخته اند.

لوئیز كه هم اكنون 41 ساله و مادربزرگ است قرار است به اتهام كشتن همسر و پسرخوانده‌اش در خانه مسكونی‌شان در سال 2002، اعدام ‌شود.

حكم اعدام این زن فردا در حالی در ایالت ویرجینیای آمریكا به اجرا در می‌آید كه مخالفان مجازات مرگ، اعدام این زن را كه دچار ناراحتی روانی نیز هست، عین بی‌عدالتی خوانده اند.

این در حالی است كه پزشكان قضایی آمریكا نیز شهادت داده‌اند كه این زن با وجود اختلالات روانی خاص نمی‌توانسته است طراحی و سازماندهی این قتل را انجام داده باشد.

مدارك ارائه شده روان‌شناسان قضایی هم تایید می‌كند كه ترزا دچار «جنون ادواری» است و بر اساس قوانین بین‌المللی در صورت ارتكاب جرم، باید تبرئه شود. نامه « ماتیو شالنبرگر » یكی از دو مردی كه قتل را انجام داده است به هم سلولی‌اش در زندان هم نشان می‌دهد وی قتل‌ها را طراحی و مدیریت و سپس اجرا كرده است.

این مرد در نامه‌ای به هم سلولی‌اش نوشته بود كه وی ترزا را كنترل و مدیریت كرده است، چون به پول حاصل از بیمه او برای راه‌اندازی یك كار در نیویورك نیاز داشته است. دو مردی كه با همدستی لوییز مرتكب آن قتل‌ها شده بودند هر كدام به حبس ابد بدون بخشش محكوم شدند.

باب مك دونالد فرماندار سابق ایالت ویرجینیا نیز پیش از این درخواست بخشودگی حكم اعدام فرد نامبرده را رد كرده بود. فرماندار ویرجینیا گفتبا دقت درخواست بخشش لوئیز را بررسی كرده است و نظرات قضایی و دیگر موارد وارده را هم در آن خصوص مطرح كرده ولی بازهم دلیلی نمی‌بیند تا مجازاتی را كه دادگاه تعیین كرده و دیگران تایید كرده اند، تغییر دهد. »

دیوید گریمز دادستان درباره این زن معتقد است كه لوییز دارای بهره هوشی پایینی است.

لازم به ذكر است محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران در دیدار با شخصیت‌ها و صاحب منصبان مذهبی در آمریكا گفت: «یك زن در آمریكا در حال اعدام شدن است اما هیچ كس به آن اعتراضی نمی‌كند. »

 

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irinn.ir