اگر كسی از ما بپرسد كه چرا طی سه يا چهار سال گذشته هيچ حمله‌ای از كرانه باختری به اسرائيل انجام نگرفته است، بايد بگويم كه دليلش همكاری امنيتی ما با طرف اسرائيلی است و ما مانع حمله به اسرائيل شده‌ايم، چرا كه امنيت اسرائيل به عنوان امنيت ما محسوب می‌شود....
 
 
 
 رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین ضمن اذعان به همكاری امنیتی با رژیم صهیونیستی،‌ اعلام كرد: امنیت اسرائیل به عنوان امنیت ما محسوب می‌شود!

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، ‌محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین كه در پایان دیدار خود با 50 انجمن یهودی آمریكایی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخن می‌گفت، اظهار داشت:‌ اگر كسی از ما بپرسد كه چرا طی سه یا چهار سال گذشته هیچ حمله‌ای از كرانه باختری به اسرائیل انجام نگرفته است، باید بگویم كه دلیلش همكاری امنیتی ما با طرف اسرائیلی است و ما مانع حمله به اسرائیل شده‌ایم، چرا كه امنیت اسرائیل به عنوان امنیت ما محسوب می‌شود.

عباس افزود:‌ ما در تلاش هستیم كه ضمن ادامه این همكاری‌ها از وقوع هرگونه حمله‌ای به اسرائیل جلوگیری به عمل آوریم.

وی هم‌چنین پس از پایان دیدار خود با این انجمن‌های یهودی با جورج میچل، فرستاده ویژه آمریكا به خاورمیانه، در مقر اقامتش در نیویورك دیدار كرد.

عباس در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و نتایج به دست آمده از گفت‌وگوهای مستقیم را به بحث و گفت‌وگو گذاشت. هم‌چنین متوقف ساختن شهرك‌سازی‌ها و اصرار بر ادامه گفت‌وگوها از دیگر محورهای گفت‌وگوی عباس با میچل بود.

نبیل ابوردینه، سخنگوی عباس، در پایان دیدار رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین با میچل طی گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت:‌ عباس با میچل به بررسی تمامی تلاش‌های آمریكا با طرف‌های مسئول جهت متوقف ساختن شهرك‌سازی‌ها و به هدف ادامه گفت‌وگوهای مستقیم با اسرائیل پرداخت.

ابوردینه گفت: عباس هم‌چنین در دیدار خود با ایهود باراك، وزیر جنگ اسرائیل، بار دیگر بر ضرورت متوقف ساختن شهرك‌سازی‌ها در مناطق فلسطینی تاكید كرد و اظهار داشت:‌ در صورتی كه بخواهید گفت‌وگوهای صلح ادامه یابد و نتیجه بخش باشد، باید شهرك سازی‌ها متوقف شود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir