رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم افتتاح دانشگاه آزاد بابل گفت: به محسن فرزندم گفتم در مسير تهران-چالوس يك خط مترو از زير كوه‌ها تاسيس كند....
 
 
 
 اكبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح دانشگاه آزاد واحد بابل با اشاره به نقش فعلی و آینده مازندران در انقلاب و كشور گفت: اگر از همه امكانات استان شمالی كشور استفاده شود می‌توان تمام كشور را اداره كرد، چرا كه وجب به وجب خاك این منطقه زرخیز است و تبعا مردم آن از استعداد و ذوقی برخوردارند كه آن را در تاریخ هم ثبت كرده‌اند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه در دوران مسئولیتم خیلی تلاش داشتم كه استعداد این استان شكوفا شود، گفت: من سه طرح را در این زمینه دنبال كردم كه با عجله كار آن آغاز شد و به نخبگان این استان‌ هم پیشنهاد می‌كنم تا این سه طرح را دنبال كنند‎؛ یك طرح بزرگراه تهران شمال از راه چالوس است كه هنوز تكمیل نشده است و من به محسن فرزندم هم گفتم اگر می‌تواند در این مسیر یك خط مترو نیز تاسیس كند تا از زیر كوه‌ها به مازندران برسد. البته نگرانم كه در عمر خودمان انجام این پروژه را نبینیم اما امیدواریم این كار انجام گیرد.

وی ادامه داد: طرح دوم كانال سراسری از اولین شهرستان استان مازندران تا گنبد است كه خیلی‌ها می‌گفتند خیالی است اما ما كار آن را شروع كردیم كه در این طرح آب البرز به كانال‌ها ریخته می‌شود و در نتیجه از خشكسالی‌ها جلوگیری شده و تمام اراضی منطقه به زیر كشت برده می‌شود و همچنین 3 میلیارد مترمكعب آب آن هم اضافه می‌آمد كه در كویرهای خشك البرز هم می‌توان از آن استفاده كرد و مطالعات ابتدایی در این مورد انجام شده است.

هاشمی رفسنجانی طرح سوم پیشنهادی خود برای استان‌های شمالی كشور را بزرگراه دریای خزر از آستارا تا گنبد ذكر كرد و اظهار داشت: در این بزرگراه از مصالح خود دریا و شن‌های كف آن استفاده می‌شود و عموم مردم هم از آن استفاده می‌كنند تا گفته نشود ساحل خصوصی شده است؛ همچنین مراكز تفریحی نیز در كنار آن تاسیس شود. این طرح در زمان وزارت تركان در وزارت راه آماده شد كه دولت فعلی حرف‌هایی از این مساله می‌زند و معلوم نیست كه اجرا شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح كرد: در صورت اجرای این سه طرح استان مازندران جایگاه خود را در كشور پیدا می‌كند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com