رئیس‌جمهوری آمریكا در سخنرانی خود در برابر رهبران و هیئت‌های نمایندگی بیش از 190 کشور جهان گفت كه كشورش برای مذاكره با ایران آمادگی دارد.
 

به گزارش ایلنا، «باراك اوباما» با بیان این‌كه از مقام‌های ایران می‌خواهد به طور «شفاف و قابل باور» صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌ای خود را اثبات كنند، گفت كه كشورش آماده است در این‌باره با تهران گفت‌وگو كند.


باراک اوباما در برابر رهبران کشورها افزود که جامعه‌ بین‌الملل همچنان یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای حل مسئله هسته‌ای ایران را خواستار است.


رئیس‌جمهوری آمریکا افزود كه چنانچه ایران سیاست شفاف و باورمندی را دنبال كند، آنگاه «درهای دیپلماسی به روی این كشور گشوده خواهد ماند.»


رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با تاکید بر پیشرفت گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه، بار دیگر از رهبران رژیم‌صهیونیستی خواست زمان توقف شهرک‌سازی را تمدید کنند.


اوباما همچنین گفت: «موضع ما در این مسئله روشن است. معتقدیم که توقف شهرک‌سازی باید تمدید شود.»


وی افزود: «معتقدیم که گفت‌وگوها را باید پیگیرانه دنبال کرد تا کامل شوند.»


اوباما هر دو طرف مناقشه را به همکاری فراخواند و گفت: «زمان آن فرارسیده که طرفین به یکدیگر کمک کنند تا بتوان این مانع را پشت سر گذاشت.»


وی از جامعه جهانی خواست، برای جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر از گفت‌وگوهای صلح خاورمیانه حمایت کنند.


رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود گفت که دولت فلسطینی می‌تواند در سال ۲۰۱۱ میلادی به عضویت سازمان ملل متحد درآید. اوباما افزود که اعتقاد عمیق دارد که تا اجلاس بعدی مجمع عمومی سازمان ملل می‌توان به قرارداد صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها دست یافت.


باراک اوباما کشورهای عرب را فراخواند كه حكومت خودگردان فلسطین در کرانه‌ غربی رود اردن را بیشتر مورد حمایت خود قرار دهند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir