کتابفروشی های امریکا فروش کتاب سانسور شده " عملیات قلب سیاه " را پس از آنکه پنتاگون نسخه نخست آن را در بیستم سپتامبر جاری از بین برد ، آغاز کردند.
 

 واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره پنتاگون این اقدام خود را به دلیل وجود داشتن اطلاعات محرمانه در این کتاب مرتبط دانست که به امنیت ملی امریکا زیان وارد می کند.

براساس این گزارش ، عملیات قلب تاریک عنوان کتاب آنتوفی شفر کارمند سابق دستگاه جاسوسی امریکاست که سرگرد کنونی در ارتش ذخیره این کشور است.

این کتاب، پنتاگون را به دردسر انداخت و 9500 نسخه آن را زمانی که فروش آن شروع شده بود ، از بین برد و نسخه دوم سانسور شده آن را منتشر کرد.

سرگرد آنتوفی شفر که هم اکنون از مصاحبه با رسانه ها ممنوع است پنتاگون را به سرکوبگری علیه کتابش متهم کرده است.

وی تاکید کرد دستگاه های امنیتی امریکا به وابستگی محمد عطا به سازمان القاعده اطلاع داشتند.

وی یکی از ربایندگان هواپیمای یازده سپتامبر بود که به مرکز تجارت جهانی در نیویورک برخورد کرد .

بر اساس یک ماموریت جاسوسی موسوم به " خطری ممکن " که در اواخر دهه 90 میلادی تا سال 2000 انجام شد، این نتیجه حاصل شد که محمد عطا عضو القاعده بوده و تهدیدی برای امنیت ملی امریکاست.

مارک شویر کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا ، سیا ، نیز گفت : حملات یازده سپتامبر به این دلیل روی داد که تعامل بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا با مساله امنیت ملی این کشور با توجه به اطلاعاتی که داشت ضعیف بود ، حتی جرج بوش رئیس جمهور سابق این کشور نیز فرصت از بین بردن بن لادن و الظواهری را داشت.

تلاش مولف این کتاب بیشتر بر شکست کمیته حقیقت یاب یازده سپتامبر و همچنین فرصت های زیادی که برای کشتن بن لادن وجود داشت متمرکز بود ولی پنتاگون آن را نابود کرد.

مولف این کتاب کمیته حقیقت یاب حادثه یازده ستامپر را به حذف شهادت وی در گزارش نهایی خود متهم کرده است.

الجزیره تصریح کرد : این اولین کتابی نیست که از ناکامی های امنیتی قبل از یازده سپتامبر سخن می گوید ولی اولین باری است که از اطلاعاتی محرمانه سخن می گفت.

قطع نظر از این که چه اطلاعاتی در این کتاب سانسور شده وجود داشته است ولی آنچه که در نسخه اصلی ویران شده و دیگر کتاب ها از این دست وجود دارد، تاکید می کند جنگ هایی که آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر شروع کرده پیروزی برای این کشور نداشته و مصیبت و فاجعه را رقم زده است.

 

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir