دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با عنوان دفاع مقدس و رسالت دانشجوی مسلمان، كه از سوی كانون اندیشه دانشجوی مسلمان دانشگاه امیركبیر برگزار شد، سخنرانی كرد.


 به گزارش فارس،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان این‌كه بدون درگیر كردن نخبگان كشور در توسعه، فقر و عقب‌ماندگی را نمی‌توانیم كنار بزنیمف گفت: مشاركت نخبگان و دولت و مجلس باید دو طرفه باشد.

رضایی دانشجویان را نمایندگان واقعی ملت ایران خواند و ضمن تبریك هفته دفاع مقدس حادثه جنگ را حادثه‌ای بسیار مهم قلمداد و اظهار كرد: این حادثه كمتر از خود انقلاب نیست.

وی به بیان علل آماده بودن شرایط در كشورمان برای تجاوز عراق به خاك میهن‌مان پرداخت و خاطرنشان كرد: در روزهای اول جنگ بسیار ناموفق بودیم و در این سال هرچه ایران حمله می‌كرد با عدم موفقیت رو‌به‌رو می‌شد، حال آقایانی كه یك زمانی در ایران مسوولیت داشتند با مصاحبه با رسانه‌های خارجی مانورهایی می‌دهند، ولی در زمانی كه مدیریت دست این افراد بود، هر حمله‌ای كه به ما می‌شد با عدم موفقیت روبه‌رو بودیم و این افراد حتی نتوانستند یك تپه را آزاد كنند.

فرمانده اسبق كل سپاه خاطرنشان كرد: بعد از به وجود آمدن تحولات در جبهه‌های جنگ و وقتی جنگ را افراد گمنامی به دست می‌گیرند كه اولا در نظامی‌گری سابقه‌ای نداشتند و ثانیا جزء چهره‌های برجسته سیاسی و نظامی كشور نبودند، اوضاع تغییر كرد.

رضایی با بیان این‌كه بخشی از این افراد گمنام دانشجویان بودند، اظهار كرد: وقتی كه این دانشجویان به صحنه آمدند و زمانی كه به نیروهای جوان ایرانی میدان دادند و به او اعتماد كردند و از این‌كه او اشتباه نكند، نترسیدند شرایط تغییر كرد؛ البته این موضوع از سر ناچاری بود؛ چراكه وقتی وضع‌مان خوب نباشد و فضا بسته باشد انسان‌های شایسته فرصت پیدا می‌كنند كه خود را نشان دهند. در سال اول جنگ هیچ فرصتی برای ظهور باكری‌ها، همت‌ها و متوسلیان‌ها پیدا نشد و از ابتدای سال دوم جنگ در جبهه‌های جنگ ایران و عراق تحولی شكل گرفت.

وی در ادامه با اشاره به انجام عملیات‌هایی چون شكست حصر آبادان، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس اظهار كرد: وقتی كه ما با پیروزی‌های متعدد مواجه شدیم، دنیا مجبور می‌شود كه اولین قطعنامه را به نام قطعنامه 598 برای ما صادر كند. اكثریت بندهای این قطعنامه در اوج پیروزی‌های ایران نوشته شده است. هر چند برخی از این بندها دوپهلو بود و مسوولان ایران در یك سال آخر جنگ تلاش می‌كردند جای بعضی از این بندها را با هم عوض كنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: البته پذیرش قطعنامه از سوی ما مشروط بود؛ ما می‌گفتیم كه باید بیانیه دبیركل سازمان ملل نیز در این راستا صادر شود و مساله آزادی اسرا قبل از آتش‌بس صورت بگیرد. به هر ترتیب ایران قطعنامه را رد نمی‌كرد ولی پذیرش خود را نیز اعلام نكرد. در ادامه وقتی قرار شد بیانیه‌ دبیركل سازمان ملل صادر شود و ما قطعنامه را قبول كردیم، عراق به خاك ما پیشروی كرد.
رضایی گفت: به كسانی كه می‌گویند جام زهر و معتقدند كه طرفدار ولی فقیه هستند، باید گفت آن موقع مقام معظم رهبری به جبهه آمده بودند و ایشان در جبهه تحول بزرگی را ایجاد كردند. ما به ایشان پیشنهاد كردیم كه از مرز عبور كنیم؛ اما ایشان گفتند كه باید با امام مشورت كنند. حاج احمدآقا به ایشان پیام دادند كه امام این موضوع را نمی‌پذیرند و مقام معظم رهبری نظر امام را به ما منتقل كردند.

وی تاكید كرد: دشمنان می‌خواستند یك بار دیگر ملت ایران را به زانو دربیاورند ولی ما با سربلندی از چنین حادثه بزرگی بیرون آمدیم. برخی نیز بعد از جنگ به سراغ كارهای خود رفتند و برخی مثل ما ماندیم؛ چراكه هنوز حوادثی در كشور وجود داشت، ولی وقتی كه شرایط مساعد شد، من طی درخواستی از مقام معظم رهبری خواستم كه بیرون بیایم و در واقع من جزء آخرین دانشجویان انقلاب بودم كه از سپاه بیرون آمدم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: دانشجویان زمانی این استعداد را داشتند كه لباس دانشجویی را به خاطر ضرورت ملی در بیاورند و لباس بسیجی به تن كرده و از كشورمان دفاع كنند و می‌توان گفت اگر دانشجویان نبودند و به ملت ایران كمك نمی‌كردند مطمئنا ما نمی‌توانستیم این حادثه بزرگ را با پیروزی سپری كنیم.

رضایی با مورد توجه قرار دادن نقش دانشجویان در 15 خرداد، ملی شدن صنعت نفت و 16 آذر اظهار داشت: از زمانی كه نهاد دانشگاه در جامعه ایرانی شكل گرفت، این نهاد همواره رسالتی انقلابی داشته و در این راستا به دفاع از ملت خود برخاسته است.

وی در ادامه با تاكید بر این‌كه « امروز كه در دوران توسعه كشور قرار داریم،‌ بدون درگیر كردن نخبگان نمی‌توانیم فقر و عقب‌ماندگی را كنار بزنیم» خاطرنشان كرد: از طرفی نخبگان باید به دولت و مجلس كمك كنند و از طرفی دیگر دولت و مجلس هم باید كمك كننده نخبگان باشند تا بین سیاست و نخبگان شكافی شكل نگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌كه ما می‌توانیم از راه دیپلماسی تحریم‌ها را خنثی كنیم، گفت: دنیا به ایران نیازمند است و ما می‌توانیم نقش‌های بزرگی در صحنه بین‌الملل ایفا كنیم. از سوی دیگر ارتباط با جهان اسلام، سوریه و لبنان و نهضت‌های آزادی‌بخش، همچنین ارتباط با ملت خودمان از دیگر ابزارهایی است كه می‌توانیم در این مسیر به كار گیریم. همچنین ما می‌توانیم تحریم‌ها را از طریق دیپلماسی و یا حتی مذاكره خنثی كنیم.

رضایی با تاكید بر این‌كه « ما در حال حاضر نیازمند انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی و جنگ هستیم» اظهار كرد: من این حرف را می‌زنم حال هر حكمی علیه من می‌خواهند صادر كنند. مطمئن باشید با شناختی كه من از جوان‌های ایران در جنگ دارم اگر امكانات لازم به جوان‌های ما داده شود، جوانان ما می‌توانند در مدتی كوتاه علم، دانش، اقتصاد و كشاورزی ایران را ارتقاء دهند.

وی نقش دانشگاه‌ها را در جهاد علمی حائز اهمیت دانست و گفت: هم‌اكنون بین دانشگاه و صنعت ما شكاف وجود دارد؛ چراكه از مهارت، كارآفرینی و دانشی كه در دانشگاه‌های ما ذخیره شده است استفاده نمی‌شود؛ بنابراین بین دانشگاه و صنعت باید پلی زده شود تا از این طریق بسیاری از مشكلات همچون فقر، گرانی و بیكاری رفع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینكه چطور شد حضرت امام(ره) در بحث پذیرش قطعنامه از تعبیر جام زهر استفاده كردند، با بیان این‌كه وقتی آیات الهی ناسخ و منسوخ دارد، شما می‌خواهید رهبران الهی ناسخ و منسوخ نداشته باشند، اظهار داشت: امام در تیرماه و در بدترین شرایط قطعنامه را پذیرفتند. قطعنامه در زمان پیروزی‌ها صادر شد؛ اما ما در زمان شكست‌ها می‌خواستیم آن را بپذیریم. حدود دو ماه بعد از مساله جام زهر، امام فرمودند كه حتی یك لحظه نادم و پشیمان نیستم، آن‌هایی كه صحبت از جام زهر می‌كنند خدای ناكرده می‌خواهند بگویند سر امام را كلاه گذاشتند، چرا عده‌ای می‌خواهند امام را تضعیف كنند؟ امام كه تحت فشار قرار نمی‌گرفت.

رضایی افزود: جنگ با پذیرش قطعنامه به پایان نرسید، بعد از پذیرش قطعنامه جنگ جدیدی شروع شد و تمام مرداد ماه را در برگرفت و امام در این شرایط گفتند كه من حتی یك لحظه نادم و پشیمان نیستم.
وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر این‌كه آیا می‌شد از وقوع جنگ پیشگیری كرد، گفت:‌ جنگ را باید پیشگیری كرد و اصلا شكل گرفتن نیروهای مسلح به خاطر جنگیدن نیست، برای جلوگیری از وقوع جنگ است یا این‌كه اگر جنگی اتفاق افتاده در كوتاه‌ترین مدت مثلا ظرف 48 ساعت آن را تمام كنند.

فرمانده سپاه در ایام دفاع مقدس با بیان این‌كه جنگ در اسلام اصالت ندارد،‌ بلكه بازدارندگی اصالت دارد، گفت: هر كسی كه برای گرفتن دیگر كشورها قدرت درست كند یا مالیخولیا دارد یا این‌كه از مسیر انسانیت خارج شده است.

رضایی خاطرنشان كرد: وقتی صحبت از قیام امام مهدی(عج) به بیان می‌آید اكثرا به بخش نظامی‌گری در مورد ایشان می‌پردازند این در حالی است كه جهاد ایشان قبل از این‌كه نظامی باشد، علمی، اخلاقی و انسانی است.

وی با بیان این‌كه ما نمی‌خواستیم جنگ شود، گفت: اگر ما این‌طور می‌خواستیم كه باید سر مرز می بودیم در حالی كه ایران سر مرز حضور نداشت اگر از مرز عبور كردیم به دلیل وجود شروری در منطقه بود كه اسنادی كه وجود داشت را پاره كرده بود و آن را نمی‌پذیرفت. من قبول دارم كه می‌شود از جنگ‌ها جلوگیری كرد؛ اما در بحث جنگ ایران و عراق باید گفت كه این جنگ، جنگ برنامه‌ریزی شده‌ای بود و قدرت‌های بین‌المللی صدام را وادار به این كار كردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال كه یك دانشجوی ایرانی و مسلمان چطور می‌تواند هویت ایرانی و مسلمانی خود را با هم جمع كند، گفت: در این بحث اشتباه بزرگی در چند دهه اخیر صورت گرفته و آن این است كه مذهب را از هویت ایرانی جدا می‌كنند. این در حالی است كه قبل و بعد از اسلام هویت ایرانی با مذهب همراه بوده است. اگر می‌گوییم اسلامی ـ ایرانی و یا ایرانی ـ اسلامی، به این معنا نیست كه این دو، دو عنصر جدا هستند بلكه این دو یك معنا را به ذهن متبادر می‌كنند كه آن هویت ملی است.

رضایی با تاكید بر این‌كه « هویت ملی همواره ایرانی ـ مذهبی بوده است» گفت: ایرانی ـ مذهبی قبل از اسلام یك تركیب و بعد از اسلام تركیب دیگری داشته است. معلوم است كسانی كه خود را دچار این‌گونه مناقشات می‌كنند، تعریف روشنی از هویت ندارند.

وی با بیان این‌كه « استفاده از سبك مدیریتی كه آن را از جنگ به دست آورده بودیم، هنر ما در این عرصه بود» اظهار كرد: در 2500 سال پیش كه این روزها از آن زیاد یاد می‌شد با لشكركشی صفر نمی‌شد این همه كشور را گرفت. بین یادگیری و آموزش تفاوت وجود دارد، چنانچه می‌بینید یك نفر بی‌سواد می‌تواند عالم بزرگی شود؛ اما در صحنه متولوژی یادگیری موفقیتی نداشته باشد. ما سعی كردیم در صحنه یادگیری متون لازم را بیاموزیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ دانشجویی كه پرسید: با توجه به این‌كه برخی در مورد دفاع مقدس مدعی هستند كه به افشاگری‌هایی پرداختند و با رسانه‌های بیگانه نیز برنامه‌هایی پی‌درپی داشتند، شما نظرتان در این راستا چیست؟، گفت: در تمام بیست سال بعد از جنگ در هر دوره‌ای درباره دوران دفاع مقدس مطلبی گفته شد. در زمان تكنوكرات‌ها گفتند كه جنگ خسارات زیادی برای ما به بار آورد. در زمان اصلاح‌طلبان گفته شد كه جنگ بعد از آزادی خرمشهر باید تمام می‌شد و در زمان اصولگرایان در مورد جام زهر صحبت شد. به نظر من تا پنجاه الی صد سال دیگر درباره این جنگ حرف وجود دارد و حرف گفته خواهد شد.

رضایی خاطرنشان كرد: قبل از رقابت‌های سیاسی و قومی با ایران و ایرانی‌ها، یك رقابت فلسفی و فكری در دنیا داریم و آن این است كه نظام‌های فكری دنیا نمی‌خواهند تفكر و اندیشه امام و انقلاب اسلامی به تمدن و فرهنگ تبدیل شود و آنها از این موضوع می‌ترسند.

وی گفت: ما در دوران یك جامعه‌ نمونه در ایران هستیم كه البته كار آن كند شده است و با مسائل داخلی هزینه‌بر مواجه شد‌ه‌ایم.

رضایی با بیان این‌كه حمله به دفاع مقدس یكی از مواردی است كه برخی مورد توجه قرار می‌دهند، اظهار كرد: این هجوم‌ها در آینده ادامه پیدا خواهد كرد؛ البته معنایش این نیست كه جنگ اشكال نداشت و ما اشتباهی نداشتیم و اگر جنگ جدیدی رخ دهد، نباید اشتباهات‌مان را كنار بگذاریم، جنگ برای ما درس‌های فراوانی داشت.

وی افزود: تنها در یك شرایط جنگ می‌توانست اتفاق نیفتد و آن این بود كه از انقلاب‌مان دست بكشیم كه اگر این‌طور می‌شد به گذشته و اوضاعی كه ملت ما از آن فاصله گرفته بود، باز می‌گشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: من بعد از بیست سال سندی را منتشر كردم؛ اما زمانی كه این سند را منتشر كردم، یكسری سایت‌ها و روزنامه‌ها به درگیری با من پرداختند. من این همه سند و نامه دارم، اما بعد از بیست سال با این همه محافظه‌كاری یكی از رضایی با تاكید بر این‌كه من همیشه در نوع مدیریتم دو بعد معنویت و عقلانیت را رعایت كرده‌ام و معتقدم این دو بدون دیگری ما را به جایی نخواهند برد، اظهار كرد: فرماندهان جبهه‌ها در كنار خواندن نماز شب‌های‌شان در مورد هیچ طرح و عملیاتی بدون برنامه‌ریزی و بحث و بررسی تصمیم نمی‌گرفتند این‌طور نبود كه شب روضه بخوانیم، دعا كنیم و صبح به خط بزنیم. اگر نمی‌شد می‌گفتیم ما مشكل نفسانی داشتیم همچنین اگرچه هیچ عملیاتی را بدون ذكر یا زهرا و ... شروع نمی‌كردیم ولی در آن به عناصر عقلانی نیز توجه داشتیم و باید گفت برنامه داشتن با معنویت و توكل منافاتی ندارد.

وی در پاسخ به دانشجویی كه پرسید: آیا دستور امام(ره) بود با وجود ناوهای آمریكایی در خلیج‌فارس به بهانه جنگ عراق و كویت، به كشور عراق حمله نكنید؟، گفت: جمعی از مسوولان كشور خدمت حضرت امام رفتند و به ایشان گفته بودند كه ما از این به بعد نمی‌توانیم مقابله به مثل كنیم. امام فرموده بودند؛ چرا؟ مسوولان پاسخ داده بودند؛ آمریكایی‌ها می‌خواهند كشتی‌های عراق را اسكورت كنند و در صورت حمله ما به آن‌ها، ما با آمریكایی‌ها وارد جنگ خواهیم شد. امام فرمودند؛ اگر من جای شما بودم اولین كشتی را كه می‌خواهد از تنگه هرمز عبور كند می‌زدم. مسوولان كشور به ایشان گفته بودند؛ شما فرمانده ما هستید و هرچه بگویید ما انجام می‌دهیم. اما امام فرمودند؛ من چیزی را به شما تحمیل نمی‌كنم، خودتان تصمیم بگیرید.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص حوادث پس از انتخابات، با بیان اینكه انتخابات دو سال طول كشید و از ابتدا تا انتهایش مسائل زیادی وجود داشت، تاكید كرد: در فتنه بودن این جریانات شكی نیست، چون حق و باطل با یكدیگر تركیب شده بود.

وی همچنین گفت: بسیاری از مردم تا 9 دی نمی‌دانستند كه چه اتفاقی افتاده است. فتنه‌ای كه رخ داد مقدمه‌ای برای رویارویی سوم ایران و آمریكا بود و در این راستا قطعنامه 1929 منتشر شد.

رضایی تصریح كرد: در آن زمان كسانی كه در صحنه سیاسی بودند نباید اجازه می‌دادند این حوادث طولانی شود. این حوادث باید حداكثر یك ماهه جمع می‌شد ضمن این‌كه اگر فعالان سیاسی با اخلاق‌ برخورد می‌كردند و اعتراضات مردم را سیاسی نمی‌دیدند و طرفین و كسانی كه درگیر این ماجرا بودند برای مردم حقی قائل می‌شدند، چنان مسائلی پیش نمی‌آمد.

وی تاكید كرد: اگر اعتراضات مردم مدیریت درستی می‌شد بعد از انتخابات این مدیریت روی دوم مردم‌سالاری در ایران را چنان تقویت می‌كرد كه با وجود رای 40 میلیونی، معیار مردم‌سالاری در افكار عمومی چندین پله بالا می‌رفت ولی از آن‌جا كه ظرفیت اخلاقی و فرهنگی در ایران از پیشرفت سیاسی عقب‌تر است این‌گونه نشد.

رضایی گفت: ما نمی‌توانیم همدیگر را تحمل كنیم تا اعتراضی می‌شود یك عده می‌گویند برخی می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را ساقط كنند و شعارها را تبدیل به شعار علیه نظام و حتی علیه دستاوردهای بزرگ انقلاب می‌كنند.

وی با تاكید بر این‌كه « ما در مفاهیم اساسی در عرصه سیاست نیاز به بازسازی داریم» گفت: زمانی چنین بازسازی رخ می‌دهد كه شكاف بین اخلاق و سیاست را پر كنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌كه حفظ نظام جمهوری اسلامی زمانی حاصل خواهد شد كه ما در تحمل همدیگر پیشرفت كنیم و در گفتارمان صداقت بیشتری داشته باشیم، اظهار كرد: نباید از آزادی و عدالت در جهت عوام‌فریبی، تریبون درست كنیم، باید با مردم صادق باشیم و خودخواهی‌ها را كنار بگذاریم. آن‌گاه مشكلی وجود ندارد و آمریكا و اسرائیل نیز نمی‌توانند برای ما مشكلی درست كنند. ما زندانی خود هستیم.

دانشجوی دیگری به اعتراضات رضایی بعد از انتخابات اشاره كرد و گفت: ما انتظارمان از شما بیشتر بود، شما انتخابات را زیر سوال بردید.

رضایی پاسخ داد: چه قبل و چه بعد از انتخابات شما شاهد بودید كه شیوه من با سایر نامزدها متفاوت بود. من می‌دانم كه مردم قبل از انتخابات چه برداشتی از عملكرد من داشتند در مورد آن صحبت نمی‌كنم؛ اما بعد از انتخابات من ریسمانی را به نام قانون انتخاب كردم و به آن متصل شدم. تا زمانی كه وقت اعتراض كردن وجود داشت من اعتراض و شكایت كردم و حرف زدم، اما زمانی كه شورای نگهبان اظهارنظر خود را ارائه داد، من آن را تمكین كردم.

وی افزود: برخی دوستان حزب‌اللهی من از جمله آقای وحیدی وزیر دفاع چند ساعت مانده بود به اعلام نظر شورای نگهبان به من گفتند؛ ما می‌دانیم كه تو نظر شورای نگهبان را تمكین می‌كنی، ولی در این مورد زودتر اظهارنظر كن. من به آنان گفتم اجازه دهید من می‌خواهم عمل به قانون را به نمایش بگذارم ولی چون دیدم كه این دوستان ناراحت می‌شوند، زودتر اظهارنظر كردم، پس تا آن‌جا كه قانون اجازه داد بر طبق قانون عمل كردم. اگر خارج از قانون عملكردی داشتم، حرف شما درست بود. حال فرض كنید كه من انتظارات شما را برآورده نكردم و از مهلت قانونی‌ام جهت انجام اعتراض استفاده كردم، آیا شما باید به من فحش دهید و من را تخریب كنید؟

وی با بیان این‌كه باید بین من و میرحسین و كروبی فرقی باشد، گفت: من نمی‌توانم ادای كسانی را در بیاورم كه تنها به دنبال جلب افكار عمومی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به دانشجویان اظهار داشت: اگر من انقلابی‌تر از شما نباشم، كمتر نیستم و اگر زودتر به خط مقدم دفاع از نظام و ولایت نروم، دیرتر نخواهم رفت، ولی به هر حال من یكسری مصلحت‌هایی داشتم. یك عده می‌خواستند اظهار وجود كنند و حوادث ادامه پیدا كند؛ اما من نمی‌خواستم این‌طور باشد.

وی با اشاره به نامه‌ای كه در آن زمان به مقام معظم رهبری نوشته بود، اظهار كرد: من در این نامه بر این نكته تاكید كردم كه از همه نخبگان می‌خواهم به وحدت بپردازیم. نامه من كاملا روشن است، ولی بعضی گفتند كه منظورم این بوده كه سران فتنه تبرئه شوند و در واقع انواع مسائلی را اظهار كردند كه در نامه نبود و فقط برداشت شخصی آن‌ها بوده است. نمی‌خواستم جواب دهم و اگر بعد از این همه مدت سوال نمی‌شد، جواب نمی‌دادم. به هر ترتیب من سرباز انقلاب بوده و هستم و امروز هم با همان روحیه جنگ و جهاد در هر عرصه‌ای كه باشم دفاع خود را ادامه خواهم داد.

دانشجوی دیگری با اشاره به حوادث اخیر در مورد فرزندان شهید باكری و همت گفت: عدم موضع‌گیری شما پایمال كردن خون شهداست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ با بیان این‌كه من به عقاید همه احترام می‌گذارم و معتقدم بزرگترین دستاورد انقلاب، آزادی عقیده بوده است، تاكید كرد: هم استفاده سیاسی و تبلیغی از خانواده شهدا و هم اهانت و توهین به آن‌ها محكوم است. به هر ترتیب مقام شهید والا و بزرگ است.

وی با تاكید بر این‌كه، خانواده شهدا را نباید در بحث‌ها و مسائل سیاسی وارد كرد، گفت: ما نمی‌دانیم كه اگر آن شهید حاضر بود چه تصمیمی می‌گرفت. مثلا اگر مهدی باكری كه من به خوبی می‌شناسمش، حاضر بود چه تصمیمی اتخاذ می‌كرد.

وی تاكید كرد: من از سیاسیون كشور چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب خواهش می‌كنم به سمت خانواده شهدا نروید، ما صبر و تحملی در كشور داریم، وارد این حریم‌های ارزشی نشوید؛ اگرچه آن‌ها هم حق دارند فعالیت سیاسی كنند، اما نباید به نحوی باشد كه به حریم شهدا آسیب وارد شود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com