«این آدم یا مزدور و مأمور است و یا سفیه و دیوانه؛ اما از او نادان‏تر بعضی از علمای وهابی هستند که به استناد این حرف، گفتند: شیعیان باطن خودشان را ظاهر کردند! آنهم در حالی که...
 
 
 
 به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج دیروز خود با اشاره به فتنه‏ی جدید علیه مذهب تشیع گفتند: «شنیدید که اخیرا یک آدم بی‏سواد و روحانی‏نمای مقیم لندن، به نام شیعه به مقدسات بعضی از مذاهب اهانت کرده، نسبت‏های ناروای عجیبی به یکی از همسران پیامبر داده و فحاشی عجیبی به برخی از آنان نموده است».

ایشان با تأکید بر اینکه اینگونه اشخاص، نماینده شیعیان نیستند افزودند: «این آدم یا مزدور و مأمور است و یا سفیه و دیوانه؛ اما از او نادان‏تر بعضی از علمای وهابی هستند که به استناد این حرف، گفتند: شیعیان باطن خودشان را ظاهر کردند! آنهم در حالی که صدها نفر از علمای شیعه در ایران، لبنان، کشورهای عربی و اروپا اظهارات آن روحانی‏نما را محکوم کردند و گفتند او سفیه است».

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کردند: « نشانه‏ی بی‏منطقی وهابی‏ها اینکه تمام این محکومیت‏ها از سوی علمای شیعه را در نظر نگرفتند ولی حرف یک آدم سفیه یا مزدور و مأمور را ملاک قضاوت خود قرار دادند! ما می‏گوییم سخنان این شخص بد و دروغ بوده است و او بی‏سواد است اما وهابی‏ها چسبیده‏اند به حرف او! خود من حدود 140 کتاب درباره‏ی عقاید، تفسیر و علوم دیگر نوشته‏ام و در هیچیک از آنها نسبت ناروا به همسران پیامبر و اینگونه موارد نبوده است، اما اینها هیچکدام سند نشد؛ اما حرف آن آدم مزدور سند شد»!

آیت‏الله مکارم با اشاره به توطئه‏های پیچیده‏ی استکبار علیه اسلام گفتند: «ممکن است که هم آن شخص مقیم لندن بر اثر توطئه‏ی عوامل خارجی این سخنان را گفته باشد، و هم این وهابی‏ها در حجاز بر اثر این توطئه، آن مواضع را گرفته باشند. هر دو دست به دست هم می‏دهند تا مسلمانان را به جان هم بیندازند، بعد هم آنها مشغول به کارهای خودشان شوند و منافع خودشان را از این منطقه بگیرند و ببرند».

این استاد عالی حوزه‏ علمیه قم به تبلیغات دیگر دشمنان هم پرداختند و فرمودند: «یکی دیگر هم شبهه ایجاد کرده بود که اگر این کار محکوم است پس چرا آیت‏الله‏های شما چیزی نگفتند؟! در حالی که ما محکوم کردیم و گفتیم که هرگونه اهانت به همسران پیامبر را روا نمی‏دانیم و اهانت به آنها اهانت بلا واسطه به پیامبر است، و این از شبکه ماهواره‏ای ولایت هم منتشر شد».

ایشان افزودند: «آیا وهابی‏ها فراموش کرده‏اند که این امام خمینی بود که سلمان رشدی را مرتد نامید چرا که بخش مهمی از کتاب آیات شیطانی، اهانت به زنان پیامبر است و نسبت‏های خیلی بدی به همسران پیامبر می‏دهد. اما آنها سلمان رشدی را محکوم نکردند؛ بلکه امام راحل ما این کار را کرد. حال آنها تمام اینها را رها می‏کنند و حرف یک دیوانه را می گیرند. این نشان می‏دهد که واقعاً اهل منطق نیستید. البته عده‏ای از علمای اهل سنت هم محکومیت‏های ما را دیدند و از آن اظهار خوشنودی کردند».

آیت‏الله مکارم شیرازی در پایان توصیه کردند: «باید مراقب باشیم که در مناظرات و مباحثات، با دلیل و منطق پاسخ دیگران را بدهیم و کاری نکنیم که باعث اختلاف ‏شود. امید‏واریم مسلمانان دست به دست هم دهند گرفتار توطئه دشمنان نشوند که ما را به جان هم اندازند».

شایان ذکر است شخصی به نام «یاسر الحبیب» که صلاحیت پوشیدن لباس روحانیت را ندارد و مورد تأیید حوزه‏های علمیه و مراجع عظام هم نیست در شبکه ماهواره ای موسوم به فدک برنامه‏هایی دارد که علاوه بر ایجاد تفرقه، بهانه‏ی لازم برای تکفیر و شیعه‏کشی را نیز به دست وهابیون و تروریست‏های تکفیری می‏دهد.

وی متأسفانه نظرات بسیار توهین‏آمیزی نیز درباره علمای شیعه ـ از جمله «آیت الله شهید سید محمدباقر صدر» و «مرحوم آیت‏الله بهجت» ـ دارد که از بازگویی آن معذوریم.

الحبیب در ماه مبارک رمضان گذشته، در مراسمی که در سالروز مرگ عایشه همسر پیامبر(ص) برگزار کرد، سخنان موهن و خلافی را بر زبان آورد که موجب ایجاد مشکلات زیادی برای شیعیان کویت و عربستان شد. علمای شیعه‏ی این دو کشور ـ از جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفار»، «شیخ علی آل‏محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سید هاشم السلمان» ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کرده‏اند.

جالب اینکه در پی ایجاد برخی فشارهای حقوقی بر وی، دولت انگلستان و سازمان‏های به اصطلاح حقوق بشری این کشور، از او حمایت می‏کنند!
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir