خورشیدی: ايده مديريت مشترك جهانی توانست نگاه كشورهای جهان را متوجه جمهوری اسلامی ايران و توانمندی‌های ويژه آن كند و در حال حاضر مشاهده می‌شود كه مقامات غربی نيز به اين قضيه اذعان دارند،...
 
 
 
 دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات علیخانی گفت: كسانی كه اقدامات شجاعانه و عزت‌مندانه رئیس جمهور را بر نمی‌تابند، حرف‌های صهیونیست‌ها را تكرار كرده و هم‌صدا با آنها از جمهوری اسلامی می‌ خواهند كه از مواضع عزت‌مندانه خود عقب‌نشینی كند.

به گزارش فارس، مهدی خورشیدی - داماد محمود احمدی نژاد - در واكنش به سخنان قدرت‌الله علیخانی، نماینده بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: به اعتقاد اكثر شخصیت‌های سیاسی داخل كشور، مجموعه سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و دیدارهای رئیس جمهوری در اوج موفقیت انجام شد تا آنجا كه حتی بعضی از مخالفین سیاسی وی اذعان كرده‌اند كه سخنرانی رئیس جمهور حاصل یك حركت تیمی قوی در طول سه ماه گذشته بوده است.

وی افزود: ایده مدیریت مشترك جهانی توانست نگاه كشورهای جهان را متوجه جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های ویژه آن كند و در حال حاضر مشاهده می‌شود كه مقامات غربی نیز به این قضیه اذعان دارند، لذا چگونه ممكن است القائات مشاورین در ایشان موثر واقع شود.

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور خطاب به عضو فراكسیون اقلیت مجلس متذكر شد: اگر كسی به حرف‌‌های قبلی شما كه به دولت نسبت می‌دادید پاسخ می‌گفت، امروز چنین اظهار نظری نمی‌كردید و شاید این قصور از ما بوده كه پاسخی به اظهارات شما نداده‌ایم.

خورشیدی افزود: مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی خود در مورخ 24 شهریور ماه گذشته، مواضع شجاعانه رئیس جمهوری را كه بر اساس عزت، حكمت و مصلحت نظام بود، ستود و در واقع استقبال وسیعی كه مقامات سیاسی و مردمی از جمله بیت مقام معظم رهبری در هنگام ورود ریاست محترم جمهوری به فرودگاه پس از بازگشت از سخنرانی مجمع عمومی در نیویورك داشتند، حاكی از آن است كه فضای سیاسی و عمومی كشور از صدر تا ذیل چنین مواضع خردمندانه‌ای را پذیرفته و تقدیر می‌كند.

وی خطاب به علیخانی متذكر شد: جای بسی تاسف است، كسانی كه اقدامات شجاعانه و عزت‌مندانه رئیس جمهور را بر نمی‌تابند، دست به چنین اظهاراتی می‌زنند و مانند جنابعالی همان حرف‌های مقامات رژیم اشغالگر قدس را تكرار نموده و هم‌صدا با آنها از جمهوری اسلامی ایران می‌ خواهید كه از مواضع عزت‌مندانه خود عقب‌نشینی كند.

خورشیدی با اعلام اینكه در حوزه انتخابیه علیخانی (قزوین) ابهاماتی مطرح است، تاكید كرده است: به نظر می‌رسد رسیدگی به این ابهامات، بیشتر به وظایف یك نماینده مجلس نزدیك است تا اظهارنظر درباره مشاورین رئیس جمهوری یا مثلا القائات آنها!.

دبیر شورای مشاورین رئیس جمهور كه از رئیس مجلس خواسته است جلوی استهزائات آقای علیخانی را بگیرد، تصریح كرد: دوستان مجلسی ما هم به خوبی واقفند كه آقای علیخانی دوست دارد در نفی دیگران اثبات شود و عجیب نیست كه چهره‌هایی مانند او اوصاف و بركات این سفر را می‌بینند اما خود را به خواب زد‌ه‌اند.

البته در پی  واکنش  مهدی خورشیدی -داماد محمود احمدی نژاد-به مصاحبه قدرت الله علیخانی با سایت تابناک که این عضو فراکسیون خط امام(ره)به طرح مباحثی درباره سفر احمدی نژاد به نیویورک پرداخته بود،نماینده مردم قزوین در پاسخ به این اظهارات مجددا بر مواضع خود تاکید کرد.

به گزارش  تابناک، علیخانی در  پاسخ به خورشیدی، داماد احمدی نژاد تصریح کرده است:  اما متاسفانه به نظر می رسد حلقه نزدیک به رییس دولت که بارها سخنان نسنجیده آنان مورد اعترض و انتقاد مراجع و شخصیت های دلسوز سیاسی قرار گرفته است، اکنون عزم خود را جزم کرده است که منافع شخصی خود را از کیسه ملت و تریبون دولت دنبال کند.
 
وی افزود:  حال آنکه شاید اگر مشاورین معتدل و معقولی طرف مشورت رییس دولت قرار می‌گرفتند ایشان به خوبی می توانستند از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند بدون انکه این مساله هزینه ای را برای کشور ایجاد کند زیرا عزتمندی تنها این نیست که ما هرچه می خواهیم بر زبان بیاوریم و اسم آن را هم شجاعت بگذاریم.
 
علیخانی تصریح کرد: عزتمندی یعنی ایراد سخن حق به گونه ای که نتیجه آن به دستاوردهای مادی ومعنوی برای کشور منجر شود نه اینکه بهانه لازم به دست دشمنان ایران و اسلام بیفتد.البته این طبیعی است که آقای خورشیدی داماد اقای احمدی نژاد به دلیل نسبت خانوادگی با رییس دولت و طبع جوان خود هیجان زده شوند و حرفی را بزنند که به طور قطع حتی پدر بزرگوار ایشان  هم اگر بشنود آنرا به حساب ناپختگی ایشان میگذارد.
 
وی گفت: اگر ایشان قصد دارند کسی را قانع کنند شاید بهتر بود پدر محترمشان را قانع می‌کردند که خود از جمله  دلسوزان و منتقدین است و یا بهتر است اقای داوود احمدی نژاد را اقناع کنند که  اخیرا به درستی به اثر منفی مشاوران رییس دولت اشاره کره بودند.
 
این نماینده اصلاح طلب اظهار داشت: ضمن آنکه شاید لازم به تذکر نباشد که بنده نماینده مردم هستم نه وکیل الدوله و نماینده مردم هم در هر زمینه ای که لازم بداند در جهت منافع مردم و مصالح نظام اظهار نظر می کند. ضمن آنکه اگر اظهارنظرها و انتقادهای بنده پاسخ منطقی داشت ، بزرگترهای ایشان پیش از این به آن جواب می دادند و نوبت به ایشان نمی رسید. اگرچه چندان هم از نوع ادبیات مهدی خورشیدی نباید تعجب کرد چون از یاد نبرده ایم که احمد خورشیدی پدر محترم ایشان که به طور قطع شناخت بهتری هم دارند در مورد داماد آقای احمدی نژاد گفته بودند: پسر با ادبم را تقدیم آقای احمدی نژاد کردم، اما او پسری را برگردانده که به پدرش توهین می کند. جالب‌تر اینکه  در زمان انتخابات وقتی حاج احمد خورشیدی پدر آقای مهدی خورشیدی منتقد دولت بود آقای مهدی خورشیدی پدر را متهم می کرد که تحت تاثیر القائات دوستانش قرار گرفته است، اما اکنون خود منکر تاثیر مشاوران رییس دولت بر اوست.
 
وی افزود:  البته خوشبختانه بسیاری از اهل فن که نگاه عاقلانه و دلسوزانه ای به وقایع دارند همگی متفق القولند که بهتر است ریس دولت از مشاورین با تجربه و صادق تری استفاده کند و روش بهتری را درپیش بگیرند که در این صورت مطمئن باشند همه گروه های سیاسی و شخصیت ها را هم پشتوانه اقدامات معقول و قابل دفاع خود خواهند یافت.  آقای مهدی خورشیدی البته اشاره ای هم به ابهاماتی در خصوص حوزه انتخابیه بنده کرده اند که اتفاقا اشاره خوبی است و من محض اطلاع ایشان  چند نمونه از این ابهامات را بیان میکنم تا اگر خواستند چند نمونه دیگر را هم بگویم تا متوجه باشند این بار که قصد مصاحبه داشتند، اینقدر ناشیانه صحبت نکنند.
 
علیخانی افزود: یکی از ابهامات مردم حوزه انتخابیه من بیمارستان جدید التاسیس مینودر است . که یکی از مصوبات هیات دولت در سفر استانی اردیبهشت ماه سال گذشته چارت تشکیلاتی بیمارستان مینودر برای راه اندازی آن بود، اما تا این لحظه هیچ اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است و برغم آنکه در دو نطق پیش از دستور ، دیدار با وزیر بهداشت ، مکاتبات مکرر با ریاست جمهوری و در تذکرات پی در پی این موضوع را پیگیری کرده ام، اما دولت همچنان نسبت به مصوبه خود بی توجه است. ابهام دیگر برای مردم استان قزوین آن است که قرار بود با احداث سد شاهرود- الموت بین 500 تا 700 میلیون متر مکعب از نیاز کشاورزی استان به آب تامین شود، اما دولت نه تنها سدی را احداث نکرده است بلکه در سفر اخیر هیات دولت به استان تهران مصوب شده است تا بخش دیگری از  سهمیه 310 میلیون متر مکعبی کشاورزی قزوین از آب سد طالقان(بدون تامین جایگزین آن برای قزوین) برداشت شود تا به سهمیه 150 میلیون متر مکعبی استان تهران از این سد افزوده شود .
 
وی گفت: ابهام دیگر مردم حوزه انتخابیه اینجانب ان است که  دولت قول داده بود که کد و بودجه اختصاصی  هفتاد میلیاردی را ظرف چندسال برای کشاورزی استان قزوین اختصاص دهد، اما تا این لحظه هیچ خبری از این کد و  بودجه اختصاصی نشده است و هیچ پولی تخصیص داده نشده است و این سوال ده‌ها ابهام دیگر همچون بیکاری جوانان و مشکلات کارخانجاتی همچون فرنخ و مه نخ و پوشینه بافت است که در ارتباط مستقیم با مصوبات استانی دولت است.
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com