رئيس كل دادگستری استان تهران صدور رای قضايی در مورد اجازه ادامه فعاليت حزب مشاركت و لغو انحلال جبهه مشاركت را تكذيب كرد....
 


 علیرضا آوایی بعد از ظهر دیروزدر گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق اطلاعی كه من در مورد پرونده جبهه مشاركت از دادگاه‌های تهران گرفتم، آنچه اخیرا سخنگوی قوه قضاییه مطرح كردند مبنی بر اینكه دادگاه حكم انحلال این حزب را صادر كرده و این حكم قطعیت پیدا كرده، درست است.
وی توضیح داد: جبهه مشاركت پیش از این پرونده‌ای در مجتمع شهید بهشتی داشته است اما مجموعه سوابق این حزب به دادگاه انقلاب تهران انتقال پیدا كرده است. رئیس كل دادگستری استان تهران تاكید كرد: جبهه مشاركت حق هیچ‌گونه فعالیتی را ندارد.
آوایی در پاسخ به سئوالی در مورد اینكه آیا حكمی در مورد ادامه فعالیت جبهه مشاركت صادر شده، گفت: تا كنون چنین حكمی ندیده‌ام.
رئیس كل دادگستری تهران تصریح كرد كه وضعیت جبهه مشاركت همان سخنانی است كه سخنگوی قوه قضاییه اخیرا در نشست خبری عنوان كرده‌اند.
به گزارش ایرنا سخنگوی قوه قضاییه پنجم مهرماه 89 در نخستین نشست خبری خود با بیان اینكه دادگاه دو حزب سیاسی جبهه مشاركت و سازمان مجاهدین را منحل كرده و در حال حاضر حق فعالیت سیاسی ندارند گفته بود: در مورد حزب مشاركت و سازمان مجاهدین، كمیسیون ماده 10 احزاب پروانه این دو جریان را متوقف كرد و درخواست خود مبنی بر انحلال این دو حزب را به دادگاه ارایه داد.
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: دادخواست كمیسیون ماده 10 قانون احزاب پس از ارجاع به دادگاه و تصمیم گیری درباره آن از سوی دادگاه تایید و پروانه فعالیت این دو حزب منحل شد.
دادستان كل كشور تصریح كرد: در حال حاضر این دو حزب حق هیچ گونه فعالیت بر اساس اساسنامه قبلی را ندارند.
گفتنی است اخیرا برخی سایت‌ها در جریان سازی كاذب مدعی شده بودند كه دادگاهی در تهران دستور توقف فعالیت جبهه مشاركت را ابطال كرده است و این حزب منحل‌شده، اجازه فعالیت دارد.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir