سخنگوی شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت اعضای دو حزب مشارکت و مجاهدین گفت:....
 
 
 
 
 سخنگوی شورای نگهبان نسبت به بررسی صلاحیت اعضای دو حزب مشارکت و مجاهدین گفت: یکی از مراجع چهارگانه که برای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت افراد معتبر است آرای محاکم دادگستری است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با رسانه ها در واکنش به میزان تاثیر تصمیم قوه قضاییه مبنی بر انحلال دو حزب اصلاح طلب بر بررسی صلاحیت اعضای آن ها در انتخابات های آتی گفت: الان نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی را اعلام کنیم اما یکی از مراجع چهارگانه که برای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت افراد معتبر است آرای محاکم دادگستری است. آرایی که نسبت به هر شخصی صادر شده در نظر گرفته می‌شود و چون نگاه به اشخاص است، احکام را نسبت به اشخاص در نظر می‌گیریم.

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر دبیرکل حزب موتلفه اسلامی مبنی بر اینکه اجازه ندهیم هیچ نامحرمی به مجلس راه یابد سوال کرد آیا این گونه اظهارنظرها به نوعی تضعیف جایگاه نظارتی شورای نگهبان نیست و آیا در مجلس هشتم نامحرمی راه یافته است؟

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: ملاک بررسی صلاحیت‌ها برای شورای نگهبان مواردی است که در قانون انتخابات ذکر شده است تا آنجایی که قانون به ما اجازه دهد بررسی‌های خود را انجام خواهیم داد و شورای نگهبان نمی‌تواند اجازه دهد به کسانی که فاقد صلاحیت باشند به مجلس وارد شوند ولی اگر مشکلی نداشته باشند تایید صلاحیت خواهند شد.

پیش از این علیرضا آوایی ریس کل دادگستری استان تهران  خاطرنشان کرد که اگر اعضای دو حزب مشارکت و مجاهدین که اخیرا از سوی قوه قضاییه منحل شده اند دلایل متقن داشته باشند می توانند اعتراض کنند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shafaf.ir