رييس‌جمهور صبح امروز در اولين همايش همياران پليس كشور كه با حضور تعداد زيادی از دانش‌آموزان دبستانی و اول راهنمايی در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شده بود،....
 
 رییس‌جمهور صبح امروز در اولین همایش همیاران پلیس كشور كه با حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان دبستانی و اول راهنمایی در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شده بود، با تشبیه جامعه به یك كشتی و در قالب پرسش و پاسخ با دانش‌آموزان، اهمیت رعایت نظم و قوانین و مقررات را برای دانش‌آموزان تشریح و بر آن تاكید كرد.

به گزارش پیمانه به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدی‌نژاد خطاب به دانش‌آموزان گفت: در ذهنتان تصور كنید كه یك كشتی در یك اقیانوس در حال حركت است و هزار نفر در این كشتی مسافر هستند و باید به مقصد برسند و در بین این هزار نفر چند نفر محدودی قوانین كشتی را رعایت نمی‌كنند و اگر خدای نكرده در اثر رعایت قوانین توسط این چند نفر یك جای كشتی سوراخ شود و آب وارد كشتی شود آیا كسی در كشتی سالم می‌ماند؟ (پاسخ دانش‌آموزان: نه).
 

رییس‌جمهور خطاب به آن‌ها گفت: اگر شما سوار كشتی باشید و دو سه نفر از مسافران كشتی تصمیم بگیرند كه كشتی را سوراخ كنند و به كشتی ضربه وارد كنند آیا شما در برابر عمل این دو سه نفر بی‌تفاوت می‌مانید؟ (پاسخ دانش‌آموزان: نه).

وی ادامه داد: آیا عكس‌العمل نشان می‌دهید و احساس مسوولیت می‌كنید؟‌ (پاسخ دانش‌آموزان: بله).

احمدی‌نژاد افزود: اگر كسی در برابر كار خلاف آن‌ها بایستد و آن‌ها را از انجام این كار مثلا سوراخ كردن كشتی برحذر دارد در واقع چه كاری انجام داده است؟ (پاسخ دانش‌آموزان: افرادی كه در كشتی هستند را نجات داده است).

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به دانش‌آموزان گفت: جامعه نیز مثل یك كشتی می‌ماند و رفتار افراد بر سرنوشت دیگران اثر دارد. همه باید مواظب سلامت جامعه و امنیت جامعه باشند. كسی نمی‌تواند بگوید كه من برای خودم زندگی می‌كنم، كاری به دیگران ندارم و دیگران نیز كاری به كارم نداشته باشند. مثل این‌كه افراد معدود تخلف‌كار به كشتی بیایند و اتاق خود را سوراخ كنند و بگویند كه ما اتاق خود را سوراخ كرده‌ایم و به دیگران كاری نداریم و دیگران نیز حق دخالت ندارند؛ ‌در حالی كه این اقدام آن‌ها باعث می‌شود كه به همه ضربه وارد شود و جان دیگر مسافران نیز به خطر بیافتد.

وی ادامه داد: در جامعه نیز همین‌گونه است. كسی كه در خیابان و در ماشین خود رانندگی می‌كند مانند فردی است كه در اتاق خود بر كشتی نشسته است و نمی‌تواند بگوید كه ماشین مال خودم است و هر جوری كه دلم می‌خواهد رانندگی می‌كنم؛ چرا كه وقتی وی تخلفی می‌كند و از قوانین سرپیچی می‌كند به دیگر افراد جامعه نیز آسیب وارد می‌كند. ممكن است از بین یك میلیون نفر، یك راننده این‌طور پیدا شود ولی آن راننده وقتی قانون را زیر پا می‌گذارد جان دیگران را نیز به خطر می‌اندازد.

رییس‌جمهور تاكید كرد: برای حفظ جامعه و حفظ جان افرادی كه در كشتی هستند، همه افراد جامعه و همه افرادی كه در كشتی هستند باید قوانین و مقررات را رعایت كنند و مراقب باشند.

وی با اشاره به اهمیت نقش پلیس گفت: نقش پلیس بسیار مهم است و او مواظب است كه كسی كشتی را سوراخ نكند و جامعه را به خطر نیندازد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌كه تخلف از قانون، منافع و امنیت جان همه افراد را به خطر می‌اندازد و همه باید قوانین را رعایت كنیم، گفت: یك ابتكار زیبا از سوی نیروی انتظامی، آقای احمدی‌مقدم و فرمانده پلیس راهور، سردار مومنی برای زمینه‌سازی همكاری همگانی برای حفظ امنیت جامعه طراحی شده است و آن همیاری پلیس است. همیاری پلیس یك ماموریت بسیار زیبا و ارزشمند است و من نائل شدن همه‌ شما عزیزان را به سمت همیاری پلیس تبریك می‌گویم. به امید روزی كه تمام كودكان، نوجوانان، زنان و مردان ایران همیاران خوبی برای پلیس باشند و همه در سلامت، امنیت و رفاه زندگی كنند و هیچ‌كس در هیچ نقطه كشور اجازه پیدا نكند كه به كشتی جامعه آسیب وارد كند.

رییس‌جمهور در پایان گفت: من از همه شما عزیزان و از نیروی انتظامی تشكر می‌كنم. هم‌چنین از گروه رنگین‌كمان، خاله نرگس و دیگر دوستانی كه در این‌جا حضور داشتند تشكر می‌كنم. همه باید تلاش كنیم ایرانی زیبا، پیشرفته، قدرتمند و امن بسازیم.

پیش از صحبت‌های احمدی‌نژاد در این مراسم، سردار اسكندر مومنی رییس پلیس راهور كشور سخنرانی كرد و به ارایه گزارش پرداخت.

هم‌چنین سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی و حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش كه در این مراسم حضور داشتند، سخنرانی كردند.

هم‌ چنین در این مراسم خاله نرگس مجری برنامه كودك شبكه 5 و گروه رنگین‌كمان در قالب نمایش به آموزش برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان پرداختند.

در این مراسم كه در استادیوم 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شده بود، با حضور رییس‌جمهور تمبر یادبود این همایش رونمایی شد و حكم همیاری 5 تن از همیاران پلیس از سوی رییس‌جمهور به این 5 نفر اعطا شد.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir