دختر چه گوارا انقلابی معروف آمریکای لاتین روز یکشنبه پس از بازدید از مناطق جنوب لبنان با فرد شماره دو جنبش مقاومت حزب الله لبنان دیدار کرد....
 

 
 الیدا گوارا در جنوب لبنان تابلو یادبود پدرش و عماد مغنیه یکی از رهبران نظامی جنبش حزب الله را دریافت کرد. بر اساس بیانیه حزب الله، شیخ نعیم قاسم از الیدا گوارا دختر بزرگ ارنستو چه گوارا استقبال و با وی در مورد"اهمیت مقاومت مردم در مقابل اشغال و همبستگی مظلومان جهان" صحبت کرد.

شیخ قاسم با اشاره به آمریکا که حزب وی را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده اعلام کرد:همکاری بین آنهایی که خواستار آزادی در جهان هستند برای سرنگونی قدرت های متکبر کافی است." الیدا گوارا چهل و نه ساله روز جمعه به شهر بندری صور رفت و در آنجا یک مسئول محلی حزب الله تابلویی از چهره چه گوارا و عماد مغنیه را به وی تقدیم کرد.

عماد مغنیه از رهبران نظامی حزب الله بود که در سال دو هزار و هشت به شهادت رسید. بر اساس بیانیه‌ای که ترتیب دهندگان این دیدار منتشر کردند دختر چه گوارا گفت:من عرب نیستم اما به زندگی انسانها احترام می گذارم و به شجاعت مردم افتخار می کنم ، من پر از شادی هستم زیرا حضور پدرم را اینجا حس می کنم."

این ملاقات در چارچوب تلاش گوارا برای آزادی پنج کوبایی زندانی در آمریکا به اتهام جاسوسی است. وی از منطقه کفرکیلا در جنوب لبنان نیز دیدن کرد.

از زمان خروج نظامیان رژیم صهیونیستی پس از بیست و دو سال اشغال این مناطق در سال دو هزار ، بازدید کنندگان از این منطقه دیدن می کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت ، الیدا گوارا همچنین در دیدار از زندان خیام در لبنان گفت:روح پدرم همچنان در کنار مردمی که مقاومت می‌کنند حاضر است." رژیم صهیونیستی صدها نفر را در دوران اشغال این منطقه در این زندان شکنجه کرده است.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir