اين مركز پس از بررسي‌هاي لازم اعلام كرد كه 231 نفر بدليل استفاده گروهك‌هاي تروريستي از بسته‌هاي انفجاري چسبنده - كه معمولا به راحتي به خودروها چسبانده مي‌شوند-...
 

 
 
 یك مركز حقوق بشر اعلام كرد كه تمركز اقدامات تروریستی در بغداد در سال 2010 آن را به خونین‌ترین پایتخت در این سال مبدل ساخته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "اصوات العراق"، مركز ناظر حقوق بشر و آزادی‌های قانونی ( MRFC ) سال 2010 میلادی را بدترین سال عراق از نظر خشونت و میزان قربانیان اعلام كرد. 

این مركز پس از بررسی‌های لازم اعلام كرد كه 231 نفر بدلیل استفاده گروهك‌های تروریستی از بسته‌های انفجاری چسبنده - كه معمولا به راحتی به خودروها چسبانده می‌شوند- جان خود را از دست داده‌اند و 601 نفر نیز زخمی شده‌اند. 

بر اساس این گزارش، تعداد قربانیان در استان بغداد در مقایسه با استان‌های دیگر عراق بیشتر بوده است، به طوری كه بر اساس این گزارش، 157 شهید و بالغ بر 417 زخمی حاصل اقدامات تروریستی در این استان در سال 2010 میلادی است و اغلب قربانیان نیز از شخصیت‌های سیاسی، رسانه‌ای و عشایری عالیرتبه و كارمندان وزارت كشور و دفاع بوده‌اند. 

كارشناسان سیاسی معتقدند كه به‌رغم كاهش چشم‌گیر عملیات تروریستی در عراق، القاعده همچنان تلاش می‌كند تا فضای حاكم بر عراق را بحرانی جلوه دهد و با ناامن كردن این كشور میان مسلمانان اختلاف ایجاد كند و زمینه را برای دخالت غربی‌ها در امور داخلی عراق فراهم آورند. 

وزارت حقوق بشر عراق سال گذشته اعلام كرده بود كه 85 هزار عراقی طی عملیات‌های خشونت‌بار از سال 2004 میلادی تا اكتبر 2008 جان خود را از دست داده‌اند و 147هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com