رييس دفتر رييس‌جمهور در ارتباط با اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌های عربی مبنی بر اين‌كه ارتش لبنان يك عمليات تروريستی كه قرار بوده عليه رييس‌جمهور ايران در جريان سفر به لبنان صورت بگيرد را شناسايی و خنثی كرده است، گفت:...
 
 
 
 
 رییس دفتر رییس‌جمهور در ارتباط با اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌های عربی مبنی بر این‌كه ارتش لبنان یك عملیات تروریستی كه قرار بوده علیه رییس‌جمهور ایران در جریان سفر به لبنان صورت بگیرد را شناسایی و خنثی كرده است، گفت: «خبری در این ارتباط نداریم كه عملیاتی در این راستا طراحی، كشف و خنثی شده باشد.»

به گزارش ایسنا، اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه استقبال از رییس‌جمهور ونزوئلا در كاخ ریاست‌جمهوری در این ارتباط، ادامه داد ممكن است عده‌ای این قصد را داشتند ولی خبری نداریم كه عملیاتی در این ارتباط طراحی، كشف و خنثی شده باشد و در زمان حضور رییس‌جمهور در لبنان هیچ رویداد و حادثه‌ای رخ نداد و من چنین اخباری را تایید نمی‌كنم و چنین چیزی را كه عملیاتی علیه رییس‌جمهور كشف شده باشد را من خبر ندارم و تایید نمی‌كنم.

وی با بیان این‌كه ممكن است كه در جریان این سفر طرح‌هایی از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته باشد كه طبیعی نیز هست، گفت: «ولی استقبال بسیار خوب مردم لبنان و دولت لبنان و گروه‌های سیاسی لبنان باعث شد كه جای هیچ‌گونه تحركی برای دشمن باقی نماند.»

رییس دفتر رییس‌جمهور، ادامه داد ولی باید توجه داشت كه به هر حال از صهیونیست‌ها هر چیزی نیز بر می‌آید.

مشایی همچنین با اشاره به سفر چاوز به تهران در مورد مناسبات دو كشور ایران و ونزوئلا نیز، اظهار کرد مناسبات ایران و ونزوئلا در سطح دوجانبه و بین‌المللی دارای اهمیت و ابعاد ارزشمندی است. مواضع دولت فعلی ونزوئلا مواضع عدالت‌طلبانه‌ای است. در برابر استكبار جهانی ایستاده و مواضع خوبی دارد. همگرایی خوبی بین ایران و ونزوئلا در جریان است و در سطح جهانی اثرات خوبی داشته و ما امروز شاهد تحولات خوبی در آمریكای لاتین هستیم و آینده آمریكای لاتین بسیار روشن‌تر از امروز خواهد بود.

وی ادامه داد فكر می‌كنم ارتباط خوبی كه بین دو كشور ایران و ونزوئلا وجود دارد الگویی است برای بسیاری از كشورها و این اندیشه را در منطقه ایجاد كرده كه كشورهای اسلامی روابط خود را با آمریكای لاتین گسترش دهند.

رییس دفتر رییس‌جمهور، در پاسخ به این سوال كه با توجه به این‌كه چاوز پیش از سفر به تهران به روسیه سفر كرده و سفر دوره‌ای او با عنوان سفر به كشورهای دوست نامگذاری شده، سفر رییس‌جمهور ونزوئلا به روسیه چه تاثیری می‌تواند بر بهتر شدن روابط ایران و روسیه داشته باشد با توجه به این‌كه اخیرا روابط ایران و روسیه تیره شده است؟ گفت: «روابط ایران و روسیه تیره و تار نشده است و مناسبات سیاسی بین كشورها را منافع كشورها تنظیم می‌كنند، كشور روسیه تحت فشار است.»

مشایی در پاسخ به این سوال كه چاوز و سفر وی به تهران در بهبود روابط ایران و روسیه چقدر موثر است؟ عنوان کرد این‌كه چاوز در افزایش مناسبات بین ایران و روسیه چقدر موثر است بی‌تاثیر نیست ولی برنامه ایشان در این سفر این نیست و این جزو اهداف این سفر نیست كه در مناسبات ایران و روسیه اثر بگذارد. البته در مناسبات دیپلماتیك كشورهای دوست سعی می‌كنند كه از ظرفیت‌های هم استفاده كنند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir