در حالی كه بر اساس بخشنامه دولت باید 40 درصد كارمندان وزارتخانه ها تهران را ترك كرده و به شهرستانها بروند، در كنار نارضایتی كارمندان تهران نشین، گویا رقابتهایی نیز در بین مسوولان استانی رخ داده است....
 
 
 
 در حالی كه بر اساس بخشنامه دولت باید 40 درصد كارمندان وزارتخانه ها تهران را ترك كرده و به شهرستانها بروند، در كنار نارضایتی كارمندان تهران نشین، گویا رقابتهایی نیز در بین مسوولان استانی رخ داده است.

به گزارش "آینده"، اخیرا امام جمعه زنجان با اشاره به تمایل برخی ادارات و سازمانها برای انتقال به اصفهان گفته، متاسفانه اصفهان تمام ایران را بدهكار خود و خود را طلبكار همگان می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی واعظی روز دوشنبه در جمع ائمه جمعه؛ فرمانداران و معاونین استانداری زنجان با اشاره به فرصت فراهم شده برای استانهای كشور با رویكرد جدید دولت مبنی بر تمركززدایی از تهران و انتقال برخی وزارتخانه ها و سازمانها از پایتخت افزود این فرصت برای استان زنجان بسیار حیاتی است و با اندكی غفلت؛ استان اصفهان این فرصت را از آن خود خواهد كرد.

وی با بیان اینكه استان اصفهان همواره طلبكار دیگر استانهاست؛ تاكید كرد این استان برای تصاحب این فرصتها از بالا تا پایین آدم و جاده صاف كن دارند تا راه را برای خود هموار سازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی باتاكید بر اینكه تمامی امكانات لازم برای استقرار وزارتخانه های منتقل شده از تهران در این استان را در كمترین زمان ممكن فراهم خواهیم كرد؛ گفت: «در صورت نیاز زمینهای فراوان از جمله 750 هكتار زمین آماده كه در زمان حاضر در تصرف دانشگاه علوم پایه زنجان می باشد را می توان برای این منظور اختصاص داد.»

وی با بیان اینكه در صورت نیاز دفتر كار خود را برای انتقال وزارتخانه ها به این استان تخلیه خواهیم كرد؛ تاكید كرد استان زنجان قابلیتهای بالا و منحصر به فردی در كشور دارد.

تاكنون گفته شده بود كه احتمالا وزارت راه و ترابری به اصفهان و وزارت صنایع و معادن به فارس منتقل خواهد شد.

در صورتی كه طرح تمركززدایی دولت با برنامه ریزی دقیق و سنجش امكانات و زمینه های استانها عملی شود، می تواند نقش مناسبی در شكوفایی استانها ایفا كند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com