مادر «شین باور»، یکی از دو جوان آمریکایی زندانی در ایران گفت كه محاکمه پسرش و «جاش فتال»، دیگر آمریکایی بازداشت شده، ششم ماه نوامبر برگزار می‌شود....
 
 
 
 مادر یکی از دو شهروند آمریکایی زندانی در ایران گفت كه محاکمه این دو تن که از بیش از یک سال پیش در بازداشت به سر می‌برند، ششم ماه نوامبر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سیندی هایکی»،‌ مادر «شین باور»، یکی از دو جوان آمریکایی زندانی در ایران گفت كه محاکمه پسرش و «جاش فتال»، دیگر آمریکایی بازداشت شده، ششم ماه نوامبر برگزار می‌شود.

هایکی با بیان این که «مسعود شفیعی»، وکیل شهروندان آمریکایی‌ بازداشتی در ایران این خبر را به خانواده آنها داده است، از برگزاری این محاکمه با عنوان «فرصتی برای رد اتهام جاسوسی» به دو شهروند آمریکایی نام برد.

این خبر چند روز پس از آن منتشر شده است که «حیدر مصلحی»، وزیر اطلاعات ایران با تکرار اتهام جاسوسی علیه دو جوان آمریکایی بازداشت شده، گفته بود كه ‌این دو تن باید منتظر محاکمه و صدور حکم قضایی باشند.

سیندی هایکی همچنین گفت که تصمیم ندارند همراه با مادر جاش فتال برای حضور در دادگاه فرزندانشان به ایران بروند.

جاش فتال و شین باور حدود 15 ماه پیش به همراه «سارا شورد»، شهروند دیگر آمریكایی در مرز كردستان به اتهام ورود غیرقانونی به ایران دستگیر شده بودند.

سارا شورد حدود یك ماه قبل با وثیقه 500 هزار دلاری از زندان آزاد شد و از طریق عمان به آمریكا رفت.

از طرف دیگر، «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد كه محاكمه شین ‌باور و جاش فتال هیچ «پایه و اساسی» ندارد.

وی در واکنش به این گزارش‌ها از مقام‌های ایرانی خواست با رویکردی «انسان دوستانه» این دو جوان را نیز مانند سارا شورد آزاد کنند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:ilna.ir