مدیر عامل شرکت متروی تهران‌ در جدید‌ترین اظهار نظر خود درباره اختصاص نیافتن منابع مالی مورد نیاز مترو برای توسعه خطوط آن،‌ خبر از اعتراض مردم در مترو داده بود....
 
 
 
 به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان محسن هاشمی رفسنجانی مدیر عامل شرکت متروی تهران‌ در جدید‌ترین اظهار نظر خود درباره اختصاص نیافتن منابع مالی مورد نیاز مترو برای توسعه خطوط آن،‌ خبر از اغتشاشاتی داده که به زعم او ممکن است در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها رخ دهد و کشور را با مشکلاتی رو به رو کند.او صراحتا اعلام کرد "اگر پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مترو قادر به پاسخگویی به نیاز مسافران نباشد، شاهد بروز اغتشاشات و شورش‌های اجتماعی خواهیم بود."

نکاتی وجود دارد که نشان می دهد فارغ از مسائل سیاسی، محسن هاشمی درخصوص ماجرای مترو حق دارد و دولت لازم است همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها توجه جدی تری به ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد.

درحال حاضر که هنوز قیمت بنزین افزایش نیافته است؛ همزمان با افزایش 30 درصدی ترافیک شهر تهران، هجوم به متروی تهران بسیار بالاتر از حد انتظار است و لازم است دولت محترم با هدف حفظ حرمت های انسانی و همچنین جلوگیری از حوادثی از جنس اعتراضات مردمی، شهرداری را در ارتقای سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو، یاری رساند.

اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نیازمند همکاری تمامی قوا و نهادهای مردمی و حقوقی است.بدون شک اجرای این مهم بدون همکاری دیگر سازمانها با دولت ممکن نیست.از اینرو توجه دولت به هشدار محسن هاشمی در این خصوص، بدون هرگونه پیش داوری سیاسی ضرورت دارد. هرچند به نظر می رسید این هشدار هاشمی با کمی شتابزدگی همراه بوده است. هرچند ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که شهرداری ماهها است به عدم همکاری دولت در این بخش علیرغم مصوبه مجلس،  معترض است و دولت نیز در پاسخ به این اعتراضات تنها به مقایسه کمک های این دولت نسبت به دولتهای گذشته استناد کرده است.

درحالی که اشاره مدیر عامل شرکت متروی تهران به بودجه درخواستی از دولت، طرح نمایندگان برای کمک یک میلیارد تومانی دولت به شرکت متروی تهران است که  در مجلس به تصویب رسید. مصوبه‌ای که البته رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده است حاضر نیست آن را اجرا کند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com