ساین«مشرق» به نقل از یک روزنامه لبنانی نوشت که محمود احمدی نژاد در دهه هشتاد میلادی به لبنان سفر کرده و هشت ماه در این کشور اقامت داشته است....
 
 
 
 
 روزنامه لبنانی «النهار»، مدعی شد که خبرنگاری در دیدار اخیر محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور ایران از وی پرسید که آیا تا به حال قبل از این سفر به لبنان سفر کرده است یا خیر؟ 

به نوشته این روزنامه، وی در پاسخ به این پرسش، بدون دادن جواب صریح، گفت که «لبنان، کشوری غنی و زیباست و از عمق وجودش لبنان را دوست دارد و عاشق ملت آن و پایمردی آنان است.» اما سؤال کننده از این جواب قانع نشد و پیگیری‌های خود را ادامه داد تا به این نتیجه رسید که احمدی نژاد در دهه هشتاد و بعد از انقلاب اسلامی به لبنان رفته و مدت هشت ماه در منطقه بقاع اقامت کرده است. 

وی در آن زمان سعی کرد تا زبان عربی را بخوبی فرا گیرد و البته با اینکه تمایل زیادی به صحبت کردن به زبان فارسی در مکالمات رسمی خود دارد، اما زبان‌های عربی و ترکی و انگلیسی را بخوبی بلد است. 

بر اساس این گزارش مردم یکی از مناطق جنوبی لبنان با افراشتن پلاکاردی در زمان استقبال از احمدی نژاد نوشته بودند: «همشهری! خوش آمدی!» که این پلاکارد بر اقامت هشت ماهه احمدی نژاد در این کشور اشاره داشت. 

این ادعا از سوی هیچ منبعی اعم از رسمی و غیررسمی تأیید نشده است. 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com