به گزارش فارس، روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع بلندپایه فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیشنهادی جدید برای توقف شهرک‌سازی داده است ولی این پیشنهاد در اصل، تداوم ساخت‌وسازها با ظاهر توقف شهرک‌سازی است....
 
 
 
 به گزارش فارس، روزنامه لبنانی المستقبل به نقل از منابع بلندپایه فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیشنهادی جدید برای توقف شهرک‌سازی داده است ولی این پیشنهاد در اصل، تداوم ساخت‌وسازها با ظاهر توقف شهرک‌سازی است.
شهرک‌سازی یکی از موانع مهم تداوم مذاکرات سازشی است که اوایل سپتامبر گذشته به صورت مستقیم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی آغاز شد ولی سه هفته بعد به دلیل آغاز ساخت‌وسازها در شهرک‌های صهیونیستی متوقف شد.
بنا بر اعلام منابع فلسطینی، صائب عریقات ارشد مذاکره کننده تشکیلات خودگردان در این خصوص اعلام کرد که "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهادی به "محمود عباس " درباره توقف شهرک‌سازی و به تبع آن ازسرگیری مذاکرات داده است، که در باطن خود در حقیقت همان تداوم شهرک‌سازی است.
به گزارش المستقبل، طبق این پیشنهاد شهرک‌سازی دو ماه متوقف می‌شود ولی در قسمت دیگر این پیشنهاد آمده است که ساخت هزار و 600 واحد مسکونی که چندی پیش آغاز شده است، تا کامل شدن ادامه یابد؛ و این عملا به معنای متوقف نشدن شهرک‌سازی است.
المستقبل به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد که محمود عباس به دولت آمریکا اعلام کرده است که این پیشنهاد را نمی‌پذیرد "و نمی‌تواند تجربه [ناکام] توقف موقت چندی پیش را تکرار کند به طوری که اسرائیل حتی قدس را در آن استثناء کرده بود و ساخت‌و‌ساز مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی نیز اصلا متوقف نشد که این در حقیقت به معنای متوقف نشدن شهرک‌سازی‌هاست.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com