رییس سابق دستگاه جاسوسی ارتش رژیم اشغالگر گفت: ما نفوذهای متعددی در ایران داشتیم و چند عملیات ترور و انفجار علیه دانشمندان هسته‌ای و مسئولان سیاسی انجام دادیم....
 
 
 
 به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، عاموس یادلین اخیرا در مراسم تحویل پست ریاست دستگاه جاسوسی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به ژنرال "آفیف کوخفی" و در حضور چندین خبرنگار مسائل نظامی رسانه‌های این رژیم با اعتراف به این موضوع، اذعان کرد که این سخنان به نوبه خود به طرف‌های اروپایی و آمریکایی منتقل شده است.

ژنرال یادلین گفت: ما درچهار سال و نیم گذشته همه ماموریت‌های محوله را انجام دادیم و بسیاری از کارهای آغاز شده را به سرانجام رساندیم که مهم‌ترین آنها دستیابی به "ساحر" بود، که نام مستعار "عماد مغنیه" از فرماندهان حزب الله لبنان است.

وی افزود: مغنیه با اقدامات خود شکست هایی پی درپی به ما وارد کرد، و تا جایی پیش رفت که توانست برخی افراد را در داخل (فلسطین اشغالی) به خدمت بگیرد؛ اما در نهایت توانستیم در دمشق به او دست یابیم که کاری بسیار دشوار بود.

شبکه‌های جاسوسی در لبنان
یادلین با اشاره به شبکه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در لبنان خاطرنشان کرد: ما تعداد زیادی شبکه جاسوسی برای خود در لبنان ایجاد کردیم و اخیرا هم ده‌ها شبکه تشکیل دادیم و ده‌ها شبکه را نیز از رده خارج کردیم؛ بسط و سیطره کامل بر بخش ارتباطات لبنان برای ما بسیار اهمیت داشت و اطلاعات به دست آمده از این طریق تاحدی بود که پیش‌بینی آن را نمی‌کردیم.

ترور و انفجار در لبنان
وی افزود: ما همچنین عناصری امنیتی را در داخل لبنان آموزش دوباره دادیم؛ آنها از شبه نظامیانی بودند که از دهه 70 قرن گذشته با ما ارتباط داشتند، تا اینکه با مدیریت ما توانستند عملیات ترور و انفجار را علیه دشمنان ما در لبنان انجام دهند.
یادلین خاطرنشان کرد: ما همچنین اقدامات خوبی را در اخراج سازمان اطلاعات وارتش سوریه از لبنان و محاصره حزب الله انجام دادیم.

هدایت عملیات ترور در ایران
یادلین گفت: ما نفوذهای متعددی در ایران داشتیم و چند عملیات ترور و انفجار علیه دانشمندان هسته‌ای و مسئولان سیاسی انجام دادیم و توانستیم تا حد زیادی برنامه هسته‌ای ایران را زیر نظر بگیریم که قطعا همه غربی‌ها توانستند از آن استفاده کنند.

حمایت تسلیحاتی از جدایی طلبان در سودان
رییس سابق دستگاه جاسوسی ارتش رژیم اشغالگر تصریح کرد: ما در سودان کار بسیار عظیمی انجام دادیم و توانستیم کانالی برای رساندن سلاح به نیروهای جدایی طلب در جنوب این کشور سازماندهی کنیم و بسیاری از آنها را آموزش دهیم، و چندین بار کمک‌های لوجستیکی به آنها بدهیم؛ و در آنجا و همچنین در منطقه دارفور در غرب سودان شبکه‌های خوب و توانمندی را برای ادامه فعالیت نامحدود مستقر کنیم.
وی افزود: اکنون بر جنبش خلق برای آزادی سودان اشراف داریم و دستگاهی امنیتی واطلاعاتی برای آن تشکیل داده‌ایم که قادر به حفاظت از این جنبش و اجرای طرح اعضای آن در تشکیل دولتی توانمند برای ایفای نقشی فعال در این منطقه است.
پایگاه اطلاع‌رسانی نشریه الثبات نوشت: یادلین با اشاره به اقدام رژیم اشغالگر در استقرار شبکه‌های جمع‌آوری اطلاعات در لیبی و تونس و مغرب خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها می‌توانند همه اطلاعات لازم را در اختیار این رژیم قرار داده و بر روند امور در این کشورها تاثیرگذار باشند.

مصر؛ بزرگ‌ترین عرصه فعالیت رژیم اشغالگر
وی افزود: اما در مصر که بزرگ‌ترین عرصه فعالیت‌های ما به شمار می‌رود، کارها براساس نقشه ترسیم شده است.
یادلین با اشاره به نفوذ رژیم اشغالگر در چندین مرکز سیاسی، امنیتی و اقتصادی مصر خاطرنشان کرد: این رژیم توانسته است با ملتهب کردن فضای داخلی مصر، درگیری و برخورد دائمی و شکاف گسترده در جامعه، تنش و التهاب طایفه‌ای و اجتماعی را در این کشور افزایش دهد؛ تا اینکه هر نظامی که بعد از حسنی مبارک در مصر روی کار بیاید، نتواند شکاف و دودستگی داخلی در این کشور را برطرف کند.

بی‌محتوا کردن تشکیلات خودگردان
یادلین درباره موضوع فلسطین گفت: ما تشکیلات خودگردان را بی‌محتوا کردیم، به گونه‌ای که بر اکثر رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین "ساف" که به مناطق تحت کنترل تشکیلات "محمود عباس" بازگشتند، کنترل پیدا کرده و با آنها مستحکم‌ترین روابط را برقرار کردیم؛ شماری از آنها به ما درباره مسائل مربوط به جهان عرب کمک زیادی کردند و امکان ارتباط ما را با دستگاه‌ها و برخی مسئولان عرب به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم فراهم کردند.
وی تاکید کرد: اما باید ضربات پی درپی به جنبش حماس در داخل و خارج وارد شود، چرا که این جنبش خطری جدی برای ما به شمار می‌آید و می‌تواند کشورهای اسلامی و عربی را علیه ما به حرکت درآورد؛ بنابراین باید در چارچوب برنامه کاری مقرر با دقت این جنبش را ناتوان کرده و از بین ببریم.

پرونده ترور حریری
ییس سابق دستگاه جاسوسی ارتش رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد: حادثه ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان بهترین کمک برای آغاز چند طرح برای ما در لبنان بود؛ همانطوری که خلاص شدن از عماد مغنیه بهترین کمک برای ورود به مرحله جدیدی در درگیری با حزب‌الله بود؛ باید به کار با این دو نقشه و پیگیری همه محورهای کاری در عرصه لبنان – به ویژه بعد از صدور حکم اولیه بین‌المللی (دادگاه بین‌المللی ترور حریری) که مسئولیت این ترور را متوجه حزب‌الله خواهد کرد- ادامه داد تا وارد مرحله ای شد که انتظار وقوع آن در عرصه لبنان طول کشیده است؛ و سپس سوریه را به عنوان مرحله نهایی و مورد نظر در دستور کار قرار داد تا بعد از موفقیت بزرگ در عراق، سودان، یمن و موفقیت بسیار نزدیک در لبنان، همه طرح‌های ما آغاز شود.

قدردانی از محمود عباس و حسنی مبارک
وی در پایان گفت: باید همچنین از حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر و محمود عباس هر روز به خاطر اقداماتی که راستای ثبات ما و آغاز طرح‌هایمان انجام داده‌اند، قدردانی کرد.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com