وزير اطلاعات جديدترين ناگفته‌های خود از نحوه عمليات بازداشت ريگی را بيان كرد...
 
 
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات صبح امروز در همایش هادیان سیاسی نیروهای مسلح كه در سالن كوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، در خصوص كار اطلاعاتی صورت گرفته در عملیات دستگیری عبد المالك ریگی در سال گذشته با بیان اینكه تنها به موضوع دستگیر ریگی پرداخته و كمتر به موفقیت بزرگ نظامی این عملیات پرداخته شد، اظهار داشت: «از آنجایی كه ما برای هماهنگی‌های این عملیات نمی‌توانستیم از تلفن استفاده كنیم مجبور شدیم تا از طریق پیغام رسانه با سرلشكر فیروز آبادی رئیس ستاد كل نیروهای مسلح و آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ارتباط برقرار كنیم كه این امر نیم ساعت به طول انجامید».

مصلحی افزود: «در این نیم ساعت خلبانان شجاع نیروی هوایی به پرواز درآمدند و نشاندن هواپیما حامل ریگی توسط آنها دارای یك پیغام بزرگ برای دشمن بود كه هر چند ما كمتر در داخل به این موضوع پرداختیم اما آنها مقاله‌های فراوانی در این باره نوشتند».

وی خاطرنشان كرد: «هواپیمای حامل ریگی كه از دبی به قصد قرقیزستان به پرواز درآمده بود به محض آنكه از بندر عباس گذشت خلبانان نیروی هوایی را بالای سر خود دید».

وزیر اطلاعات با تاكید بر اینكه این طراحی در ابتدای در دستور كار ما نبود خاطرنشان كرد: «خلبانان آموزش دیده نیروی هوایی 2 ساعت در آسمان با هواپیمای حامل ریگی درگیر بودند كه این امر به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها صورت گرفت چرا كه هواپیما حامل ریگی با باند فرودگاه مهرآباد تماس گرفته و گزارش كرده بود كه جنگنده‌های ارتش بالای سر من قرار دارند اما چون فرودگاه تهران هماهنگ نبود به این هواپیما گفته بودند كه مشكلی نیست و به راه خود ادامه بدهد».

حیدر مصلحی این عملیات را یك اقدام پیچیده اطلاعاتی و نظامی دانست كه به واسطه انجام آن اقتدار جمهوری اسلامی نمایش داده شد.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com