وزير خارجه آمريکا در واکنش به آغاز سوخت گذاری در قلب رآکتور نيروگاه بوشهر، اعلام کرد که...
 
 
 
 وزیر خارجه آمریکا در واکنش به آغاز سوخت گذاری در قلب رآکتور نیروگاه بوشهر، اعلام کرد که واشنگتن مشکلی با آن نداشته و استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای حق ایران است.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "هیلاری کلینتون" در سخنان خود اعلام کرد: ما مشکلی با راه ‌اندازی نیروگاه بوشهر نداریم، بلکه مشکل سایر تاسیسات هسته ‌‌ای ایران است.

کلینتون که پس از دیدار با "میشائیل اشپنده ‌لگر" وزیر امور خارجه اتریش با خبرنگاران سخن می ‌گفت در این باره افزود: مشکل ما با رآکتورایران در بوشهر نیست، ما با تاسیسات هسته‌‌ای آنها در جاهایی مانند نطنز و نیز با تاسیسات سری آنها در قم و سایر نقاط مشکل داریم.
 
هیلاری کلینتون با بیان این که ایران حق استفاده از انرژی هسته ‌ای صلح‌ آمیز را دارد، از نیروگاه اتمی‌ بوشهر به عنوان تاسیساتی یاد کرد ‌که صرفا برای اهداف صلح ‌آمیز طراحی و ساخته شده است.
 
وی همچنین در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه اتریش ‌که اظهار داشت، نشانه‌ هایی از آمادگی ایران برای شرکت در مذاکرات هسته ‌ای به چشم می‌خورد، اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات به نتیجه برسد.
 
علاوه بر کلینتون، "فیلیپ کراولی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز روز سه ‌شنبه در واکنش به خبرانتقال سوخت به قلب رآکتور بوشهر، آن را "موضوع تازه‌ ای" ندانسته و گفت: ما می ‌پذیریم که رآکتور بوشهر برای تولید انرژی هسته‌ ای صلح‌ آمیز طراحی شده و از این رو این نیروگاه را خطری برای گسترش جنگ ‌افزارهای هسته‌‌ای نمی ‌دانیم، چرا که این نیروگاه زیر نظر آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی قرار دارد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به این که روسیه سوخت مورد نیاز نیروگاه بوشهر را تامین کرده و سوخت مصرف شده نیز به این کشور بازگردانده می‌ شود، گفت: بدین ترتیب جمهوری اسلامی برای استفاده از انرژی هسته ‌ای نیازی به غنی ‌سازی اورانیوم ندارد.
 
وی همچنین از تامین سوخت هسته ‌ای رآکتور بوشهر توسط روسیه به عنوان مدلی‌ نام برد که ایران باید برای استفاده صلح ‌آمیز از انرژی هسته‌ ای بر اساس آن عمل کند.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com