در پی سرقت رایانه شخصی دبیر روزنامه لوموند که در خصوص مفاسد مالی سارکوزی گزارش تهیه می‌کرد،‌ لپ‌تاپ خبرنگار نشریه "لوپوئن" نیز در محل کار وی به سرقت رفت....
 

 
 به گزارش شبکه تلویزیونی "تی‌اف‌یک" فرانسه، در پی سرقت رایانه شخصی دبیر سرویس گزارش روزنامه لوموند که در خصوص مفاسد مالی نیکلا سارکوزی گزارش تهیه می‌کرد،‌ لپ‌تاپ "اروه گاته نیو" خبرنگار نشریه "لوپوئن" نیز در محل کار وی به سرقت رفت.

اروه گاته نیو نیز همانند همکار خود در روزنامه لوموند، سرگرم تهیه گزارش خبری و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص ماجرای خانم "بتانکور" بوده است.

سارکوزی از سوی مقامات قضایی و احزاب مخالف این کشور متهم است قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 میلادی، از بتانکور ثروتمندترین زن فرانسه برای مبارزات انتخاباتی و پیروزی خود در این رقابت سیاسی، کمک غیرقانونی دریافت کرده است.

بنابر این گزارش،‌ "ژاک فوله رو" خبرنگار دیگر روزنامه لوموند نیز که سرگرم تهیه گزارش و جمع آوری در خصوص این پرونده است،‌ از این سرفت لپ‌تاپ همکاران خود ابراز نگرانی کرد.

پاریس همواره با دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، آنها را به نقض حقوق بشر و آزادی بیان متهم می‌کند و این در حالی است که در فرانسه "جریان آزاد اطلاعات" وجود ندارد و خبرنگاران برای تنویر افکار عمومی، با موانع جدی از سوی دولت مواجه هستند.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shafaf.ir