مقامات امنیتی فرانسه، پیام اخیر «اسامه بن لادن» که در آن فرانسوی ها را به عملیات مقابله جویانه، تهدید کرده است، جدی گرفته اند...
 
 
  به گزارش «تابناک»، شبکه خبری «الجزیره» از پاریس، با بیان موضوع بالا نوشت: در این پیام، «بن لادن» تأکید کرده است، آنچه در فرانسه رخ می دهد، نتیجه بی توجهی اروپا به خواسته های مردم و بی احترامی به اسلام است و باید پیش از این، در همه کشورهای اروپایی چنین رویدادی رخ می داد تا اروپا را فلج کند.
 
در همین حال، «ماتیو گیدر»، کارشناس امنیت ملی فرانسه ابراز داشته است: این خطرناک ترین پیامی است که «بن لادن» تا کنون منتشر کرده، زیرا نشان از آتش های زیرخاکستر در اروپا دارد و این نتیجه تاریخی همکاری اروپا با ایالات متحده است.
 
همچنین خانم «انا جیو دیشنالی»، مدیر مرکز «هشدارهای تروریستی» فرانسه نیز گفت: این بسیار نگران کننده است که موضوع ارتباط تظاهرات فرانسوی ها با تشکیلات القاعده، افشا شده و ما باید برای قطع این ارتباط، تلاش کنیم و در غیر این صورت، تظاهرات و اعتصابات در فرانسه به زودی پایان نخواهد یافت.
 
بر پایه این گزارش، اما «جرج مالبرنیو»، خبرنگار و تحلیلگر روزنامه فرانسوی «فیگارو» به گونه ای نگران کننده، تلاش کرده است با استناد به سخنان «بن لادن»، موضوع را به گونه ای تفسیر کرد که پای مسلمانان را با عنوان «مغرب عربی» به این ماجرا بکشاند.

وی می گوید: عملکرد «سارکوزی» در دو ماه اخیر، نمی توانست نتیجه ای جز تظاهرات و اعتصابات داشته باشد. نگرانی دیگر آنکه «بن لادن» از اتباع کشورهای «مغرب عربی» خواسته تا فعالیت های خود در فرانسه را تشدید کنند. در این باره باید گفت، با توجه به نزدیکی فرهنگی این کشورها با فرانسه در آینده نزدیک، فرانسه از درون مورد هجوم قرار خواهد گرفت.

هرچند بارها از سوی مجامع اسلامی اعلام شده که بحث «القاعده» و اقدامات این گروه تروریستی، هیچ سنخیتی با فرهنگ و مبانی اسلامی نداشته و مبانی این گروه تروریستی برداشتی افراطی و نادرست از اسلام است، آوردن چنین تحلیل هایی، نشان می دهد که غربی ها در انگاره های خود، تصور نزدیکی از اسلام القاعده دارند.

این گزارش می افزاید، یکی از محتمل ترین نتایج چنین موضعگیری هایی، فشار بیشتر به مسلمانان مقیم اروپا و ایجاد محدودیت های بیشتر برای آنها خواهد بود.

گفتنی است، روز گذشته، رهبر القاعده، در پیامی اعلام كرد كه ربودن اتباع فرانسه در «نیجر»، پاسخی به اقدامات ظالمانه دولت فرانسه در قبال امت اسلامی از جمله «منع استفاده از حجاب» است.

وی در ادامه این پیام افزوده است: وقتی فرانسه حق زنان مسلمان در این كشور را برای استفاده از حجاب می گیرند، آیا القاعده حق ندارد به چنین کارهایی پاسخ دهد؟ راه محافظت از امنیت فرانسه، انجام ندادن چنین اقدامات ظالمانه علیه امت اسلامی است و مهمترین راهكارها برای حفاظت از امنیت فرانسه، پایان دادن به جنگ بد یمن جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریكا در افغانستان است.
رهبر القاعده همچنین تأكید كرده بود: زمان آن فرا رسیده است كه استعمار مستقیم و غیر مستقیم پایان یابد.
 
 
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir