مصطفی محمد نجار وزير كشور طی حكمی از سوی معاون اول رئيس جمهور به سمت رئيس كميته حمل و نقل ستاد هدفمند كردن يارانه ها منصوب شد....
 
 
  مصطفی محمد نجار وزیر كشور طی حكمی از سوی معاون اول رئیس جمهور به سمت رئیس كمیته حمل و نقل ستاد هدفمند كردن یارانه ها منصوب شد.

به گزارش ایسنا، معاون اول رئیس جمهور در این حكم از وزیر كشور خواسته است تا با همكاری وزارت راه و ترابری و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و استفاده از دانش و مدیریت تمامی مدیران و كارشناسان دستگاههای مربوطه اقدامات لازم را در اجرای وظایف این كمیته به عمل آورد.

بر این اساس برخی وظایف كمیته حمل و نقل ستاد هدفمند كردن یارانه‌ها شامل اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در چارچوب بسته های سیاستی حمل و نقل درون شهری و برون شهری(جاده ای، هوائی، ریلی، دریائی) مصوب كارگروه تحولات اقتصادی ، تشكیل و ساماندهی كمیته های استانی و شهرستانی هدفمند كردن یارانه ها توسط استانداران و نظارت و پایش مستمر حمل و نقل درون شهری و برون شهری و ارائه گزارش لازم به ستاد هدفمند كردن یارانه ها و تهیه دستورالعمل ها و شیوه نامه های تخصصی و ابلاغ ان به دستگاههای ذیربط خواهد بود.

همچنین رفع تنگناها و مشكلات احتمالی اجرای قانون در بخش حمل‌ونقل (درون شهری و برون شهری،ریلی،جاده ای،هوائی و دریائی) و اجرای مصوبات ستاد و همكاری با كلیه كمیته های ستاد هدفمند كردن یارنه ها از دیگر وظایف كمیته حمل و نقل ستاد هدفمند كردن یارانه هاست.

از سوی دیگر وزیر كشور با این حكم موظف به نظارت مستمر بر قیمت‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری مطابق با مصوبات كارگروه تحولات اقتصادی ، طراحی و اجرائی نمودن روشهای مدیریت هوشمند كنترل در صنعت حمل و نقل با استفاده از فناوری و روشهای مدیریتی جدید و نظارت مستمر بر سهمیه‌های بنزین و نفت گاز در صنعت حمل و نقل كشور شده است.

همچنین از دیگر وظایف كمیته حمل و نقل ستاد هدفمند كردن یارانه ها نوسازی وبهسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری(جاده ای، ریلی، هوائی و دریائی) بار و مسافر كشور در چارچوب مصوبات كارگروه تحولات اقتصادی ، بكارگیری تمامی ظرفیت حمل ونقل ریلی، جاده‌ای و هوائی كشور با اولویت حمل و نقل ریلی ، بررسی و پایش مستعد وضعیت حمل و نقل روستائی و ارائه راهكارهای مناسب در خصوص سازمان و توسعه آن و تهیه طرح‌ها و برنامه‌های حمل ونقل و ترافیكی به منظور مدیریت بهینه عرضه و تقاضا در حمل و نقل درون شهری و برون شهری عنوان شده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir