نماینده ارومیه با بیان اینکه استعفای وزیر راه، حداقل انتظار از وی بود، گفت: از رئیس جمهور توقع است که نسبت به ادامه همکاری وزیر راه تجدید نظر کند....
 
 
 
نماینده ارومیه با بیان اینکه استعفای وزیر راه، حداقل انتظار از وی بود، گفت: از رئیس جمهور توقع است که نسبت به ادامه همکاری وزیر راه تجدید نظر کند.

به گزارش خبرآنلاین، سلیمان ذاکر در نطق امروز خود همچنین از هیات رئیسه خواست تا بدون فوت وقت، نمایندگان را برای استیضاح وزیر راه همراهی کنند.

وی با طرح این سوال که شما مسئولین با کدام عقل، اجازه پرواز به هواپیمای سی ساله با نقص فنی می دهید؟، گفت: این حوادث اعتبار نظام را در تمامی دنیا زیر سوال می​برد. در دنیا حساسیت مسئولان نسبت به جان انسانها بسیار بالاتر است.

ذاکر با بیان اینکه انتظار استعفای وزیر کمترین انتظار از او بود، ادامه داد: اگرچه وزیر همان شب خود را به محل حادثه رساند، اما این کفایت نمی​کند.

نماینده ارومیه با اشاره به اینکه ایران کشور فقیری نیست، خطاب به مسئولان وزارت راه گفت: به جای این همه وقت گیری در بیمه پروازها و مثلا کار کارشناسی، پول مملکت را صرف خرید هواپیما کنید که هواپیماهای بیش از 20 ساله را که مخصوص باربری است، برای مسافربری استفاده نکنید.

وی با بیان اینکه در دوره وزارت بهبهانی چهار هواپیما سقوط کرده است، او را به بررسی و مقایسه سیستم حمل و نقل ایران با برخی کشورهای بی​نام و نشان کرد و گفت: اگر راه آهن ارومیه را ساخته بودید، شاید این مشکل پیش نمی​آمد.

این نماینده روحانی در بخشی از نطق خود گفت که در روز حادثه، لباس روحانیت را در آورده و شخصا به کمک مردم حادثه دیده رفته است.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com