در ابتدای ورود به سایت رآكتور آب سنگین اراك و نیز تاسیسات غنی‌سازی نطنز اولین عكس العمل میهمانان خارجی این بود كه «برخلاف آنچه كه شنیده بودیم این تاسیسات زیرزمینی و مخفی نیست»....
 
 نماینده دائم ایران در آژانس گفت: اولین عكس العمل میهمانان خارجی از تاسیسات هسته‌ای ایران این بود كه «برخلاف آنچه كه شنیده بودیم این تاسیسات زیرزمینی و مخفی نیست».

«علی اصغر سلطانیه» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازدید سفرا و نمایندگان كشورهای خارجی از تاسیسات هسته‌ای كشورمان در گفت‌وگو با فارس گفت: سفرای خارجی شركت‌ كننده در تور هسته‌ای ایران كه نمایندگی بیش از 120 كشور جهان را عهده‌دار بودند، از دستاوردهای عظیم علمی و صد درصد شفاف ایران كه با نظارت كامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت دارند، بازدید كرده و تحت تاثیر این فعالیت‌ها قرار گرفتند، به طوریكه در طول بازدید بارها و بارها جمهوری اسلامی ایران را ستودند.

وی گفت: در ابتدای ورود به سایت رآكتور آب سنگین اراك و نیز تاسیسات غنی‌سازی نطنز اولین عكس العمل میهمانان خارجی این بود كه «برخلاف آنچه كه شنیده بودیم این تاسیسات زیرزمینی و مخفی نیست».

سلطانیه اضافه كرد: در بازدید از نطنز از بخش مربوط به تولید اورانیوم با غنای 20 درصد نیز بازدید به عمل آمد كه سفرای خارجی با مشاهده دوربین‌های آژانس در اقصی نقاط این تاسیسات و همچنین پلمپ‌های آژانس، نظارت و كنترل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر این تاسیسات را به چشم خود نظاره كردند.

نماینده ایران در آژانس در عین حال گفت كه سفرای بازدید كننده از تاسیسات هسته‌ای ایران، پس از بازگشت به وین، گزارش‌های كتبی بازدید خود را به گروههای جغرافیایی - سیاسی‌شان ارائه می‌كنند و این گزارش‌ها به عنوان اسناد تاریخی به ثبت خواهد رسید.

سلطانیه اضافه كرد كه این میهمانان خارجی امشب با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان ملاقاتی خواهند داشت و بامداد فردا (دوشنبه) به وین باز می‌گردند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com