دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در مورد قید عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، این عبارت را برای نحوه اداره بانک مرکزی دارای مصداق دانست و گفت:...



  دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در مورد قید عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، این عبارت را برای نحوه اداره بانک مرکزی دارای مصداق دانست و گفت: انتخاب، عزل و نصب و پذیرش استعفای رئیس کل بانک مرکزی همانند گذشته برعهده رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
محسن رضایی در پاسخ به این سؤال که آیا نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی قرار است به عنوان "معضل " در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: انتخاب رئیس کل بانک مرکزی معضل نیست؛ بلکه انتخاب وی به عهده رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
وی افزود: انتخاب، عزل و نصب و پذیرش استعفای رئیس کل بانک مرکزی برعهده رئیس جمهور باقی خواهد ماند.
دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام در مورد قید عبارت "معضل " در گزارش روز گذشته مجمع، گفت: معضل برای نحوه اداره بانک مرکزی به کار رفته و ارتباطی با نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی ندارد.
رضایی با تأکید بر اینکه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی معضل نیست، تصریح کرد: قرار است مجمع در مورد نحوه اداره بانک مرکزی به صورت جداگانه بحث و بررسی‌های خود را انجام دهد که البته این موضوع آغاز شده و به زودی به پایان می‌رسد.
وی اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب رئیس کل بانک مرکزی با رأی حداقل دو تن از سران قوا را رد کرد و گفت: چنین مسئله‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح نشده است.
رضایی افزود: مقرر شده سایر مواد لایحه برنامه پنجم به منظور تصویب و تبدیل به قانون به مجلس ارائه شود و در مورد بانک مرکزی تصمیمات به صورت جداگانه اعلام خواهد شد.
به گفته وی، اداره فعلی بانک مرکزی مشکلی ندارد ولی بنا به ضرورت تقویت این نهاد و به دنبال آن تقویت بازار پول و سرمایه نیاز به اصلاح در قوانین و مسائل نظارتی داریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با توجه به توضیحات رئیس کل بانک مرکزی هم‌اکنون عملکرد این بانک مشکلی ندارد؛ اما در صورت تحقق و اجرایی شدن برنامه‌های دولت در زمینه‌های بورس و بانک، شاهد تحولات بزرگی در عرصه اقتصادی کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به تصمیم دولت به منظور آغاز تحولات بانکی از ابتدای سال آینده، خاطرنشان کرد: اداره بانک مرکزی متناظر با چشم‌انداز 1404 و تحولات اقتصادی خواهد بود و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دولت را در برنامه‌ریزی‌هایی که در رابطه با توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور پیش گرفته است، کمک می‌کند.
رضایی در مورد نظر مجمع تشخیص در باره عملکرد فعلی بانک مرکزی، گفت: اظهار نظر در این باره، در حیطه فعالیت‌های این مجمع نیست.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir