وی افزود: نمايندگان استان آذربايجان غربی استيضاح بهبهانی را به دليل عدم ارائه پاسخ منطقی پيگيری می‌كنند و طرح استيضاح وزير در مرحله جمع آوری امضا قرار دارد،البته...
 
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینكه طرح استیضاح وزیر راه و ترابری هم‌اكنون در مرحله جمع‌آوری امضا قرار دارد، گفت: نمایندگان استان آذربایجان غربی حتی با توضیحات امروز بهبهانی در كمیسیون عمران نیز امضاهای خود را پس نخواهند گرفت.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاكر نماینده مردم ارومیه و عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سانحه هوایی ارومیه گفت: این سانحه نشان می‌دهد كه یك خلأ جدی و اساسی در سازمان هواپیمایی یا وزارت راه و ترابری وجود دارد لذا به همین دلیل وزیر راه به كمیسیون عمران فراخوانده شده و در خصوص سوانح هوایی اخیر توضیحاتی به نمایندگان ملت ارائه داد.

وی افزود: نمایندگان استان آذربایجان غربی استیضاح بهبهانی را به دلیل عدم ارائه پاسخ منطقی پیگیری می‌كنند و طرح استیضاح وزیر در مرحله جمع آوری امضا قرار دارد، البته منتظر پاسخ‌های بهبهانی در جلسه امروز كمیسیون عمران نیز خواهیم ماند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح كرد: وزیر راه و ترابری در اجرای برنامه چهارم توسعه كشور كه یك سال هم تمدید شده و مدت آن 6ساله شد، كوتاهی كرده است چرا كه بر اساس برنامه چهارم وزارت راه بایستی سن ناوگان هوایی كشور را به 15 سال كاهش می‌داد اما در حال حاضر سن ناوگان هوایی كشور بیش از 21 سال است.

ذاكر ادامه داد: در همین قالب نیز باید 70 یا 80 درصد از شركت هواپیمایی هما در طول برنامه چهارم به بخش خصوصی واگذار می‌شد اما چنین اقدامی صورت نگرفته است؛ سؤال خانواده‌های آسیب دیده و نمایندگان آنها این است كه چرا وزیر به قانون مصوب مجلس عمل نكرده است.

وی خاطرنشان كرد: همه این اشكالات به این دلیل پیش آمده كه آقایان به قانون تن نداده‌اند و به فكر بخش خصوصی نیفتاده‌اند، از این رو مردم را با هواپیماهایی كه سنی نزدیك به 40 سال دارند، راهی خطوط هوایی می‌كنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تأكید كرد: نمایندگان استان آذربایجان غربی حتی با توضیحات جلسه امروز بهبهانی در كمیسیون عمران نیز امضاهای استیضاح خود را پس نخواهند گرفت چرا كه ما یقین داریم وزیر راه به قانون عمل نكرده و اگر به قانون عمل می‌شد، شاهد اتفاقاتی همچون سانحه هوایی ارومیه نبودیم.

ذاكر در پایان از بیان تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر راه و ترابری خودداری كرد و گفت: مطمئناً تعداد امضاهای این طرح به بیش از 20 امضا خواهد رسید.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com