وزیر کشور عربستان به رئیس جمهور مخلوع و فراری تونس قول داده که از همه امکانات مالی، سیاسی، فنی و رسانه ای کشورش برای تضمین بازگشت وی به قدرت در تونس استفاده کند...


 

به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الوطن، جنبش اسلامی اصلاح در عربستان سعودی به نقل از منابعی در وزارت کشور عربستان فاش کرد که مقدمات این امر اکنون با فعالیت سرویس اطلاعاتی حزب پیشین حاکم در تونس که ده ها هزار نیرو در این کشور دارد، از طریق عملیات سرقت و خرابکاری در نقاط مختلف تونس آغاز شده است.

هدف از اینگونه اقدامات آن است مردم تونس قانع شوند که نمی توان از بن علی دست کشید و او تنها کسی است که می تواند این کشور را اداره کند. به همین جهت بن علی تیم دولتی خود را در تونس رها کرد تا این کشور را به طور موقت اداره کند و سرانجام با تمایل مردم به کشور باز گردد.

هماهنگی ها با نایف بن عبدالعزیز برای محقق شدن این امر، قبل از خروج بن علی از تونس آغاز شد و در همین زمینه اتاق عملیاتی برای بن علی جهت اداره سرویس اطلاعاتی خود از داخل عربستان سعودی ایجاد شده است.

نایف متعهد شده است که رسانه های عربستان سعودی با بزرگنمایی حوادث سرقت و خرابکاری، وضع داخلی این کشور را به گونه ای بازتاب دهد که گویی تونس در ناآرامی و بحران غرق شده است، تا مردم به درخواست برای بازگشت بن علی تشویق شوند.

جنبش اسلامی اصلاح عربستان در ادامه با هشدار به مردم تونس درباره توطئه های بن علی با استفاده از اموال و رسانه های دولتی عربستان، از ملت تونس به دلیل اینکه امکانات کشور عربستان در خدمت بازگشت یک فرد مستبد و مخلوع بکار گرفته شده است عذرخواهی و تاکید کرد که مردم عربستان با چنین اقداماتی همراه و موافق نیستند.

این جنبش همچنین اقدام توهین آمیز دیوان پادشاهی عربستان علیه ملت تونس و میزبانی از بن علی را که به نوعی حمایت از همه اقدامات او ضد ملت تونس است؛ محکوم کرد و گفت: این اقدام به معنای رویگردانی از حقیقت و حمایت آل سعود از تلاش های اطلاعاتی برای تضمین بازگشت بن علی به قدرت است.


 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir