برلسکونی 12 کروات از جنس ابریشم و حامد کرزی ظرفی از سنگ باارزش لاجورد به ارزش 850 دلار به اوباما هدیه دادند...
 
 دفتر ملی ثبت هدایا در آمریکا اعلام کرد پادشاه عربستان سعودی باارزش ترین هدایا را به باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در سال اول رياست جمهوري‌اش هدیه داده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس گزارش این دفتر، ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه 86 ساله عربستان سعودی که هم اکنون در آمریکا دوره نقاهت را سپری می کند در سال گذشته هدایایی به ارزش 34 هزار و 500 دلار به اوباما، هدایایی به ارزش 146 هزار و 200 برای میشل همسر اوباما و هدایایی را به ارزش هفت هزار و 275 دلار برای دختران وی یعنی ساشا و مالیا ارائه کرد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین هدایایی به ارزش 108 هزار و 245 دلار به کارمندان کاخ سفید ، هدایایی به ارزش 23 هزار و 400 دلار برای مترجم نشست های مهم دیپلماتیک و هدایایی به ارزش 12 هزار دلار برای کاردار آمریکا در ریاض داده است.

از جمله هدایای ارائه شده از سوی پادشاه عربستان به اوباما می توان به مجسمه سه بعدی از صحرا از جنس سنگ مرمر اشاره کرد که در آن مجسمه های کوچکی از طلا به شکل درخت نخل و شتر در آن وجود دارند.
 
وی همچنین یک عدد ساعت ساخت لوکولتر نیز به اوباما هدیه داده است.

پادشاه عربستان همچنین به میشل همسر رئیس جمهور آمریکا جواهراتی از یاقوت قرمز و الماس به ارزش 132 هزار دلار و گردن بندی به ارزش 14 هزار و 200 دلار هدیه کرد. سهم دو دختر اوباما هم کتابها و دی وی دی هایی بود که هزاران دلار ارزش گذاری شده اند.

همچنین "ارنستینا نادو ملز"  بانوی نخست کشور غنا نیز به میشل اوباما ساعتی از تولید "پیکس اند چراوس" ساخته شده از طلای 18 عیار، الماس و چرم هدیه داد. ارزش این ساعت که "ستاره غنای سیاه" نام دارد 48 هزار دلار برآورد شده است.

"هوجین تاوو" رئیس جمهور چین نیز تابلویی به رئیس جمهور آمریکا هدیه داد که تصویری از خانواده اوباما بر روی آن ابریشم دوزی شده که ارزش آن 20 هزار دلار بود.

"میوکی هوتویاما"  همسر نخست وزیر ژاپن نیز گردن بندی به ارزش 9 هزار و 700 به میشل اوباما هدیه داد.

همچنین "شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی" هم مجسمه ای از برنز را به اوباما هدیه داد که دختری را نشان می دهد که یک جفت کبوتر را پرواز می دهد. ارزش این مجسمه 8 هزار دلار بود.

سیلویو برلسکونی نخست وزیر ایتالیا هم 12 کروات از جنس ابریشم به رئیس جمهور آمریکا هدیه داد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم ظرفی از روغن زیتون به ارزش 75 دلار به اوباما هدیه داد.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان هم ظرفی از سنگ باارزش لاجورد به ارزش 850 دلار و جلال طالبانی رئیس جمهور عراق دو تخت فرش از پشم به عنوان هدیه به اوباما ارائه کردند.

اوباما همچنین از عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه، رئیس منطقه فدرالی ساکسونیا آلمان، گلوریا اوریا رئیس جمهور فیلیپین و یان پیتر نخست وزیر هلند دکمه های پیراهن هدیه گرفت.

نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه هم مجسمه ای از اِدگار دِگا (Edgar Degas)‏ به ارزش 2 هزار و 635 دلار به اوباما هدیه داد .
کارلا برونی همسر سارکوزی نیز کیف دستی به ارزش 4 هزار و 500 دلار به میشل اوباما هدیه داد.

همه این هدایا به آرشیو ملی آمریکا تحویل داده می شوند.
قوانین آمریکا همه شخصیت های رسمی این کشور را از پذیرش هدایای دریافت شده از سوی دولت های خارجی منع می کند.

براساس بیانیه دفتر ملی ثبت هدایا، اوباما و دیگر مقامات آمریکایی این هدایا را پذیرفتند زیرا رد آنها باعث ایجاد تفسیر نادرستی در ذهن ارائه کنندگان آنها می شود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com