خیل کثیری از افاغنه مقیم ایران با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ضمن سر دادن شعار بر علیه اشغالگران افغانستان خواهان برخورد جدی دولت افغانستان با کسانی شدند که به سفارت ایران حمله کرده بودند....


 
 
تعداد زیادی از افاغنه مقیم ایران در اعتراض و محکویت حمله عده ای به سفارت ایران در کابل با تجمع در حرم حضرت معصومه (س) انزجار خود را نبست به این رفتارها اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار جهان از قم صبح روز جمعه خیل کثیری از افاغنه مقیم ایران با حضور در حرم حضرت معصومه(س) ضمن سر دادن شعار بر علیه اشغالگران افغانستان خواهان برخورد جدی دولت افغانستان با کسانی شدند که به سفارت ایران حمله کرده بودند.

این عده که اعلام می کردند خواهان صلح ، آرامش و دوستی هستند همراه خود پلاکاردهایی را حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود :«توهین به قرآن اثبات توحش مدعیان تمدن»، « درود بر ملت ایران و افغانستان / مرگ بر دشمن این دو ملت » ، «ما مهاجران افغانی ،اقدامات تفرقه انگیز دولت انگلیس و اسراییل برای تخریب دوستی دولت ایران و افغانستان را محکوم می کنیم»،«ایران اسلامی دوست حقیقی ملت مسلمان افغانستان»،« ما اتباع افغانی خواستار محاکمه هتاکان نسبت به مراجع و علما هستیم» .
شب گذشته عده ای با پخش شبنامه در قم ، طلاب و افاغنه مقیم ایران را تهدید کرده بودند که از این تجمع خودداری کنند.

گفتنی است هفته گذشته عده ای با حمله به سفارت ایران در کابل علیه مقامات ایرانی هتاکی کرده بودند .

 همچنین مدرسه علمیه امام صادق (ع) در غزنین از سوی نیروهای ناتو مورد حمله قرار گرفته و قرآن های آن سوخته بود.  
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com