پرونده رسوایی اخلاقی سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا و اتهام وی به داشتن رابطه نامشروع با یک رقاص نوجوان با موضع گیری واتیکان، ابعاد تازه ای به خود گرفت....
 
   به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از شبکه اسکای، کاردینال تارسیسیو برتونه، مسئول امور خارجی واتیکان ضمن اعلام قطع ارتباطات با سیلویو برلوسکونی در صورت اثبات اتهامات اخیر وی گفت: واتیکان از نزدیک و با دقت این جریان را دنبال می کند. چنین مسائلی با توجه به اهمیت و تاثیر آن بر سلامت خانواده و اخلاقی نسل جدید برای واتیکان بسیار اهمیت دارد.

نخست وزیر ایتالیا از سوی دادگاه میلان متهم است که مبلغ 7 هزار یورو به یک رقاص هجده ساله مراکشی در مقابل رابطه جنسی پرداخت کرده است. سیلویو برلوسکونی این اتهام را رد می کند. وی همچنین متهم است از نفوذ سیاسی خود برای رهایی این دختر مراکشی از زندان در جریان یک پرونده سرقت استفاده کرده است.

دادگاه میلان چندی پیش شواهد و مدارک خود در مورد ارتباط نامشروع نخست وزیر ایتالیا با این دختر را به پارلمان این کشور فرستاده بود.

رسوایی های اخلاقی نخست وزیر ایتالیا یکی از علل درخواست مخالفان برای استعفای وی از مقام نخست وزیری این کشور است.

عملکرد سیاسی و رسوایی های اخلاقی، سیلویو برلوسکونی را روز چهاردهم دسامبر گذشته در مقابل مجلس نمایندگان این کشور قرار داد اما نخست وزیر ایتالیا توانست با تفاوت یک رای از مجلس و سنای این کشور رای اعتماد بگیرد و در سمت خود باقی بماند. مجازات چنین جرائمی در ایتالیا در صورت اثبات سه سال حکم زندان دارد.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir