وزير خارجه رژيم اسرائيل به اتهام فساد مالي، رشوه، سوءاستفاده از اعتماد مردم و پاره‌اي ديگر از اتهامات محاکمه مي‌شود....
 
 
 به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از شبکه پرس تی وی، بنابر آخرین گزارش‌ها، مقامات قضایی رژیم تل‌آویو در تلاش‌اند تا آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم اسرائیل را در اواخر ماه فوریه سال جاری به پای میز محاکمه بکشانند. این در حالی است که مقامات قضایی رژیم اسرائیل، حکم احتمالی وزیر خارجه را تهدیدی جدی برای برخی از احزاب سیاسی این رژیم از جمله حزب «اسرائیل خانه ماست» یکی از احزاب حامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دانسته‌اند.

لیبرمن از ابتدای در دست گرفتن تصدی پست وزارت خارجه رژیم اسرائیل تاکنون چندین بار به اتهام فساد مالی و پول‌شویی مورد بازجویی قرار گرفته است.

پلیس رژیم تل‌آویو نیز اعلام کرده است، برای تحت تعقیب قرار دادن و بازداشت رئیس دستگاه سیاست خارجی این رژیم، اسناد و مدارک کافی در اختیار دارد.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل ضمن مردود دانستن تمامی اتهامات و بی‌گناه خواندن خود، این اتهامات را تلاش‌های سیاسی برای تخریب وجهه خود عنوان کرد.

سیاست‌مدار تندوری اسرائیلی با حمایت از مهاجران اسرائیلی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به سرزمین‌‌های اشغال شده فلسطینی مهاجرات کردند، به قدرت رسید.

لیبرمن در جریان انتخابات سراسری رژیم اسرائیل در سال 2009 میلادی، به کینه‌ورزی علیه شهروندان عرب اسرائیلی متهم شد.

اتهامات علیه وزیر خارجه رژیم اسرائیل در حالی مطرح می شوند که پیش از این نیز بسیاری از مقامات این رژیم از جمله موشه کاتساو رئیس سابق رژیم مذکور، ایهود اولمرت نخست وزیر سابق رژیم، آورام هیرشسون وزیر اقتصاد سابق رژیم و همچنین شلومو بنیزری از اعضای پارلمان رژیم اسرائیل، به خاطر فساد مورد اتهام قرار گرفته‎اند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir