با داغ شدن بازار افشاگری هایی از جنس ویکی لیکس یک پایگاه اینترنتی در روسیه با نام رولیکس اعلام موجودیت کرده و ادعا کرده است به زودی اسناد بیشتری از ساکنان کرملین منتشر خواهد کرد....


 
 
با داغ شدن بازار افشاگری هایی از جنس ویکی لیکس یک پایگاه اینترنتی در روسیه با نام رولیکس اعلام موجودیت کرده و ادعا کرده است به زودی اسناد بیشتری از ساکنان کرملین منتشر خواهد کرد.

این پایگاه اینترنتی که مشابه ویکی لیکس طراحی شده و حتی نام خود را به آن شبیه ساخته است به تازگی با انتشار تصاویری از یک ویلای بسیار گران قیمت که گفته می شود متعلق به پوتین است به یکی از پربیننده ترین سایت های اینترنتی تبدیل شده است. این پایگاه اینترنتی مطالب خود را با چاپ تصویری از ولادیمیر پوتین اغاز کرده است اما دلیلی در خصوص اینکه پوتین مالک یک ویلای واقعا پیشرفته در سواحل دریای سیاه است ؛ ذکر نکرد .با این همه تصاویر مربوط به این ویلا بسیار سریع در سراسر اینترنت منتشر شد.

براساس ادعای این پایگاه اینترنتی ارزش این ویلا حدود یک میلیارد دلار براورد شده است . انتشار این خبر باعث شده است پایگاه اینترنتی رولیکس به یکی از پربیننده ترین پایگاههای اینترنتی تبدیل شود . مسئولان روس در واکنش به این پایگاه اینترنتی گفته اند در جهان دروغ و کذب یک کلمه حقیقی می تواند جهان را در لحظه ای در نوردد. پایگاه اینترنتی رولیکس به خوانندگان خود وعده داده است زوایای پنهان حیات سیاسی و دیپلماتیک روسیه را فاش کند .

درهمین حال یک سازمان حقوقی اعلام کرد دولت روسیه چند شهروند مسلمان را به بهانه های امنیتی ربوده است. شبکه الجزیره قطر روز شنبه به نقل از یک سازمان حقوقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی روسیه به بهانه مبارزه با تندروهای اسلامگرا عده ای از شهروندان مسلمان را ربوده اند.    

به گزارش ایرنا  یک سازمان حقوقی روسیه معروف به 'مموریال' نیروهای امنیتی روسیه را متهم کرد، شهروندان روس مسلمان را ربوده و شکنجه کرده است.  گزارش مموریال حاکی است، نیروهای امنیتی روسیه از ماه سپتامبر سال گذشته تا کنون حد اقل هشت شهروند روس از اهالی شمال قفقاز را ربوده اند. افراد ربوده شده کارگرانی هستند که برای پیدا کردن شغل، از شمال قفقاز به مسکو آمده بودند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir