یک روزنامه آمریکایی با انتشار نتیجه یک تحقیقات درباره اوضاع مسلمانان آمریکا نسبت به گسترش شکاف میان حکومت و شهروندان مسلمان این کشور هشدار داده است...
 
 
به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از ساینس مانیتور، شمار برخوردهای پلیسی و امنیتی با شهروندان مسلمان در ایالت‌های مختلف آمریکا به ویژه نیوجرسی، نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا در روزهای آغازین سال جدید میلادی روبه فزونی گذاشته است.

در این گزارش تاکید شده است که انجمن‌ها و تشکل‌های پرنفوذ مسلمانان آمریکا که حضوری گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتند امیدوار بودند که با پایان دوره بوش، رویکرد‌های کنترلی نسبت به شهروندان مسلمان تغییر کند اما اکنون حجم تعرضات نیروهای امنیتی و تعقیب‌های اف بی آی در محله‌های مسلمان نشین در سال 2011 به مراتب بیشتر از گذشته شده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می نویسد: در همه حوادثی که برای مسلمانان آمریکا رخ می دهد یک اشتراک عجیب وجود دارد و آن این که به صورت سوال انگیز اف‌بی‌آی درگیر زندگی مسلمانان شده است، گویی این سازمان در این برهه ماموریتی جز تعقیب یا کنترل پیروان این دین ندارد. این سازمان فهرستی عجیب از اتهام به خشونت تا ماجراجویی را به مسلمانان روی میز خود دارد.

گزارش ساینس مانیتور حاکی از آن است که بعد از چند حادثه شبه تروریستی در خطوط هوایی آمریکا و ماجرای تیراندازی در پایگاه هوایی تگزاس، فضای روزهای 11 سپتامبر در ایالات متحده بازسازی شده و برخی مراکز امنیتی و تبلیغاتی به صورت بی پروا علیه اسلام و عقاید این شریعت موضع می‌گیرند.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir