مجلس شورای اسلامی صبح امروز شاهد جدال لفظی 2 نماينده كرمانشاه و استفاده از الفاظ نامناسب بود...
 
 

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در آغاز جلسه علنی امروز یكشنبه مجلس به درخواست فلاحت پیشه عضو مجمع نمایندگان استان كرمانشاه بر اساس ماده 77 آئین نامه داخلی مجلس اشاره كرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واكنش به نطق میان‌دستور كرمی‌راد یكی از نمایندگان مجمع استان كرمانشاه در جلسه علنی امروز اظهار داشت: دراین نطق توهینی به مجمع نمایندگان این استان و مسئولین شد كه در واقع این فرد یك سری عقده‌های شخصی را مطرح كرد.

وی افزود: ما در نطق ایشان ندیدیم كه حتی یك ریالی برای استان درخواست كند.

این نماینده كرمانشاه در مجلس ادامه داد: در نطق این نماینده سیاه‌نمایی‌هایی صورت گرفت مبنی بر اینكه استان كرمانشاه نا امن است.

فلاحت‌پیشه با بیان اینكه اگر كرمانشاه نا امن بود 50 درصد صادرات نفتی به عراق در این استان صورت نمی‌گرفت، گفت: از نمایندگان می‌خواهم كه به این سیاه‌نمایی‌ها توجه نكنند.

این نماینده مجلس هشتم یادآور شد كه مجمع نمایندگان استان كرمانشاه یك مجمع یكدست است و در خصوص بحث عزل و نصب‌ها باید دید كه چه كسی بیشترین تخریب را داشته است.

وی یادآور شد: نمایندگانی كه این مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌كنند بیش از دیگران جایگاه خود را پائین می‌آورند.

فلاحت پیشه از لاریجانی خواست تا جلوی این "عقده‌پراكنی‌ها " را بگیرد.

وی افزود: بر این اساس مجمع نمایندگان استان كرمانشاه این نماینده را از مجمع اخراج كرده لذا ما اجازه تفرقه‌افكنی را به وی نخواهیم داد.

علی لاریجانی در این هنگام خاطرنشان كرد: ‌این مسائل را در صحن مجلس مطرح نكنید چرا كه شما همكار هستید و حیف است كه این مسائل پشت تریبون مجلس مطرح شود.

وی با بیان اینكه این كشمكش‌ها به نفع كلیت مجلس نیست به كرمی راد نماینده كرمانشاه كه در پاسخ به بیانات فلاحت‌پیشه صحبت می‌كرد، گفت كه این صحبت‌ها برای فضای مجلس خوب نیست.

اما كرمی‌راد نماینده دیگر كرمانشاه در واكنش به سخنان فلاحت‌پیشه نماینده اسلام آباد از واژه نامناسبی استفاده كرد كه امكان درج آن در خبر وجود ندارد.

كرمی‌راد سپس افزود: در روز روشن در روستاهای این استان گله‌های گوسفندان را می‌دزدند و این منظور من از نا امنی در استان است.

گفتنی است، بر اساس ماده 77 آئین‌نامه داخلی مجلس اگر در جلسه‌ای رسمی ضمن نطق یا مذاكره صریحا و یا تلویحا نسبت سوئی به یكی از نمایندگان داده شود یا عقیده و اظهار او را برخلاف جلوه دهند و نماینده مذكور برای رد آن نسبت به رفع اشتباه در همان جلسه یا در جلسه بعد اجازه نطق بخواهد بدون رعایت نوبت تا 5 دقیقه اجازه نطق داده می‌شود.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com