سرپرست وزارت امور خارجه ايران كه در دمشق بسر می‌برد ، يكشنبه شب با 'وليد معلم' وزير امور خارجه سوريه ديدار و گفت وگو كرد...
 
 
به گزارش اداره كل اطلاعات و اخبار وزارت امور خارجه، 'علی اكبر صالحی' در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه سوریه در منطقه، از سفر به كشور دوست و نزدیك اظهار خوشحالی كرد و مناسبات مستحكم و قوی تهران- دمشق را مورد تاكید قرار داد.
سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به همكاری های راهبردی دو كشور، زمینه‌ های گسترش این مناسبات و همكاریها را وسیع توصیف كرد.
وی اظهار داشت : ظرفیت همكاری دو كشور در حوزه های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و به ویژه در زمینه های علمی و فناوری های نوین فراتر از میزان موجود است و دو كشور می توانند گام های موثری در این راستا بردارند.
صالحی در تشریح تحولات منطقه ای آخرین وضعیت در عراق و لبنان را مورد اشاره قرار داد و نسبت به روند تشكیل حكومتی فراگیر و تكثرگرا در عراق و حركت به سمت عافیت و امنیت ابراز خرسندی كرد.
سرپرست وزارت امور خارجه ایران در ادامه با تاكید بر اهمیت مساله لبنان و اظهار تاسف از متوقف شدن توافقات سوری – سعودی در جهت هماهنگی ظرفیت های همسوی منطقه ای و داخلی لبنان در جهت ثبات و استقرار آن كشور در اثر توطئه های آمریكایی- صهیونیستی، مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران را یافتن راه حل لبنانی با اهتمام كلیه جناح ها و طرف های لبنانی توصیف كرد.
صالحی با تاكید بر اهمیت همكاری های منطقه ای و چندجانبه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در جهت كمك به استقرار، ثبات، امنیت، تعاون و رفاه در منطقه، بر ادامه و تقویت رایزنی های تهران – دمشق برای برداشتن گام های بلند در همكاری های راهبردی فیمابین تاكید كرد.
'ولید معلم' نیز در این دیدار روابط تهران – دمشق را راهبردی خواند و از روند رو به رشد و پیشرفت و توسعه همكاری های فیمابین ابراز رضایت كرد.
وی با اشاره به شرایط منطقه، هماهنگی و همكاری های سوری – ایرانی در جهت گسترش مناسبات دوجانبه، چندجانبه و همكاری های منطقه ای را مورد تاكید قرار داد.
وزیر امور خارجه سوریه با تشریح روند شكل گیری تلاشها و توافقات سوری – سعودی، هدف از متوقف كردن این طرح را بر هم زدن آرامش و ثبات در لبنان توصیف كرد.
وی اهمیت مشورت های پارلمانی را در جهت حل و فصل مساله لبنان مورد تاكید قرار داد.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir