درست اين بود كه آقای رييس‌جمهور كه خودش درخواست اين جلسه را كرده بود، صبر می كرد تا ببيند مقام معظم رهبری كه به عنوان فصل‌الخطاب است، نظرشان چيست؟ نه اين كه خودش آغازگر يك كشمكش جديد سياسی شود...
 
 
احمد توكلی در واكنش به نامه احمدی نژاد به نمایندگان مجلس با تاكید بر اینكه برای پاسخ به نامه آقای رئیس جمهور باید وقت بیشتری صرف كرد، پاسخ مختصری به این نامه داده و پاسخ تفصیلی را به آینده موكول كرد.

به گزارش فارس، احمد توكلی نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس مركز پژوهش‌های مجلس در واكنش به نامه رئیس‌جمهور به نمایندگان مجلس، گفت: برای پاسخ به نامه آقای رئیس جمهور كه برای تك‌تك نمایندگان مجلس ارسال شده است، باید وقت بیشتری صرف كرد و نكات آن را درآورد، سپس تفصیلی مصاحبه كرد ولی به چند نكته مختصر اشاره می‌كنم.

وی اضافه كرد: محتوای نامه ایشان یك سری ادعاهای حقوقی در مورد محدوده اختیارات مجلس و مجمع تشخیص مصلحت است كه خیلی از اینها جواب دارد و به موقع جواب خواهم داد. در اوایل سال جاری آقای رییس‌جمهور نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری فرستادند كه در مورد حدود و ثغور اختیارات قوه مجریه و مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتی ابراز كردند و از رهبری درخواست كردند كه به این مسئله در شورای نگهبان رسیدگی شود.

توكلی افزود: مقام معظم رهبری پیرو این درخواست آقای رئیس‌جمهور دستور دادند كه نمایندگانی از مجلس و برخی اعضای دولت، برخی افراد از شورای نگهبان و استادان مجرب این مسایل را بررسی كنند. 14 جلسه طی تابستان و پاییز امسال برگزار شد و آقای جنتی دبیر شورای نگهبان نظرش را خدمت مقام معظم رهبری نوشت.

 دولت و مجلس هم نوشتند. درست این بود كه آقای رییس‌جمهور كه خودش درخواست این جلسه را كرده بود، صبر می‌كرد تا ببیند مقام معظم رهبری كه به عنوان فصل‌الخطاب است، نظرشان چیست؟ نه این كه خودش آغازگر یك كشمكش جدید سیاسی شود.

رئیس مركز پژوهشهای مجلس خاطر نشان كرد: من فكر می‌كنم در حالی كه ابتدای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها قرار داریم، این نوع حمله به مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس قوه قضائیه به نظر می‌رسد یك بهانه‌جویی برای پوشاندن مشكلات اجتماعی پیش رو و فراافكنی ضعف‌های جدی اقتصادی بویژه در بخش تولید است كه گرفتاریهایش روز به روز بیشتر می‌شود و فكر می‌كنم این ادعای آقای احمدی‌نژاد كه دولت را وفادار و سوگند به قانون و وفادار به آن نگاه می‌كند، را باید به فال نیك گرفت كه شاید باعث شود از این پس تخلفات و قانون شكنی قبلی خودش را كنار بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا رئیس جمهور نامه را خطاب به تنها نمایندگان مجلس نوشته است یا مجمع هم خطاب نامه بوده است؟ گفت: بله به من هم نوشته است. خطاب نامه هم به نمایندگان مجلس، هم به مجمع و هم به رییس قوه قضائیه است. به حمدالله ایشان چیزی را باقی نگذاشته‌اند.

توكلی در پاسخ به این اینكه رئیس جمهور در نامه خود در مورد صندوق توسعه ملی اشاره كرده این صندوق دولتی است؟ گفت: این مسائل را به موقع می‌گویم. من خود كسی بودم كه در مجلس هم در مورد صندوق توسعه ملی و هم بانك مركزی از منطق اقتصاد سیاسی از اختیارات دولت دفاع كردم و هنوز به آن معتقدم و به آن افتخار می‌كنم كه وظیفه‌ام را انجام داده‌ام. ولی این طرز برخورد آقای احمدی‌نژاد پاسخ دارد و حرفشان از نظر حقوق درست نیست.

رئیس مركز پژوهشهای مجلس در پاسخ به این سوال كه آیا باید تصمیم‌گیران برای منابع صندوق توسعه ملی فقط نمایندگان دولت باشند؟ گفت: نه، فكر می‌كنم منابع صندوق توسعه ملی امكانی است كه با اراده دولت، فقط برای مصارف بخش خصوصی و تعاونی و بخش غیر دولتی صرف می‌شود ولی در این كه دولت باید آن را از نظر اجرایی انجام دهد، من تردیدی ندارم.

وی در پایان اضافه كرد: مشروح نظرات خود در مورد نامه را بعدا خواهم نوشت. الان چون نامه خطاب به من هم نوشته شده، پاسخ آن را اجمالی می‌گویم.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com