روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی اورده است: فرضیه دولت اوباما بر این محور بود که با افزایش تحریم ها دولت ایران با ائتلاف آمریکا کنار می آید اما...


 

روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی اورده است: فرضیه دولت اوباما بر این محور بود که با افزایش تحریم ها دولت ایران با ائتلاف آمریکا کنار می آید اما نتیجه آخرین نشست در اسلامبول ضربه جدی به ائتلاف غرب وارد کرد و جدای از عدم پذیرش توقف غنی سازی، ایران با هیئت آمریکایی شرکت کننده در این نشست حاضر به گفتگو نشد.

واشنگتن پست نوشت: اگر دولت ایران واقعا احساس تهدیدی از تحریم ها می کرد، حداقل نشانی از آن باید در سعید جلیلی، مذاکره کننده ایران مشاهده می شد اما وی تاکید کرد که تا آمریکا و ائتلافش پیش شرط های ایران را نپذیرند، حاضر به گفتگوی خاصی نمی باشد.

این روزنامه می نویسد: راه آسانتر برای اوباما شاید حمایت از تحریم ها باشد اما احتمال زیاد با دست اندازهای بیشماری در کسب حمایت دیگر اعضا در این راه مواجه می شود. بنابر این تنها راه موجود حمایت بیشتر از «جریان اپوزیسیون» در ماههای اخیر می باشد.

واشنگتن پست معتقد است: شکست غرب در مذاکرات اخیر، گزینه های این بلوک را محدودتر کرده و این در حالی است که برخلاف ادعای آزاردهندگی تحریم ها، هیچ نشانه ای از ضعف در جمهوری اسلامی دیده نمی شود.

تحلیل واشنگتن پست در حالی منتشر می شود که خبرها از تشدید اختلاف ها در میان گروه 1+5 حکایت می کند. روز دوشنبه پس از آن که آنگلا مرکل و سارکوزی از احتمال تشدید یکجانبه تحریم ها خبر دادند، وزیر خارجه روسیه با این اقدام مخالفت کرد. لاوروف با بیان اینکه «تحریم های یکجانبه، نتیجه معکوس می دهد» گفت: ما در کل با تحریم های یکجانبه که برخی کشورها می گویند مخالفیم. ما باید به طور دسته جمعی و براساس توافقات به عمل آمده در شورای امنیت عمل کنیم در غیر این صورت تحریم نتیجه عکس خواهد داد.

 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir