رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام از مخالفت اکثر نمایندگان مجلس با طرح استیضاح دکتر بهبهانی وزیر راه و ترابری خبر داد.

علی عزتی گفت:بهبهانی دارای دکترای تخصصی عمران با گرایش حمل و نقل و ترافیک از دانشگاه کینزول فلوریدا است و همه می دانند که دکتر بهبهانی از بدنه کاملاً دانشگاهی و نخبه دانشگاه است و تنها وزیر متخصصی است که کتاب های آن در دانشگاه ها در حال تدریس است.

به گزارش سایت عزتی ، وي با اشاره به عملكرد مثبت بهبهاني در بازدید از فرودگاه هاي كشور افزود:کدام وزیر حاضر است از ساعت یک و نیم تا حدود 4 بامداد از فرودگاه بين المللي امام خميني بازدید کند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرد.

نماینده دهلران،دره شهر و آبدانان در خانه ملت ادامه داد:حمید بهبهانی که با بازدیدهای سرزده از فرودگاه و راه‌آهن و داد و فریاد بر سر مدیران که چرا به وظیفه خود به‌خوبی عمل نمی‌کنند خود را مدیری نشان داد که آمده کار کند و در خدمت مردم باشد.

عزتی اظهار داشت:بهبهانی یکی از پرتلاش ترین وزرای دولت است که بیشترین حضور را در سر پروژه ها جهت پیگیری های لازم داشته است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه همچنين وجود 11000 پروژه فعال در وزارت راه و ترابري در سطح كشور را بي سابقه اعلام كرد.

وی افزود:ظرف 75 سال گذشته كه از عمر تشكيل راه و ترابري مي‌گذرد، 1500 كيلومتر آزاد‌راه احداث شده است اما ظرف دو سال و نيم گذشته قرارداد احداث سه هزار كيلومتر آزاد راه منعقد شده است.

عزتی با بيان اينكه ظرف دو نيم سال گذشته دو برابر تمام طول عمر راه و ترابري، قرارداد آزاد‌راه منعقد شده است، گفت: دو آزاده‌راه در استان فارس، آزادراه بندرعباس ـ سيرجان، آزاد‌راه تبريز ـ بازرگان، آزادراه تهران ـ كرج(امتداد همت) و... را از اين جمله دانست.

این نماینده مجلس گفت:طرح احداث آزادراه شيراز ـ اصفهان حدود 40 سال قبل پي‌ريزي شده اما تا ابتداي انقلاب مطالعات محدودي انجام و از حدود 6 ماه قبل اين پروژه وارد فاز اجرايي شده است.

رئیس مجمع نمایندگان ایلام ادادمه داد:آزادراه خرم آباد - پل زال قسمتی از بزرگراه آسیایی AH8 محسوب می شود که با 750 ميليارد تومان اعتبار در مدت چهار سال به بهره برداری رسید.

عزتی با طرح این سوال که چطور مخالفان وزیر احداث این آزادراه و حذف جاده قبلی این مسیر صعب العبور که رانندگان ماشینهای سنگین از آن به عنوان جاده مرگ یاد می کردند را نمی بینند تصریح کرد:هموطنان زیادی در این محور ترانزیتی در سالهای گذشته بر اثر حوادث دلخراش رانندگی جان خود را از دست دادند.

نماینده دهلران،دره شهر و آبدانان آغاز عملیات اجرایی تونل کبیرکوه طولانی ترین تونل کشور به طول چهار کیلومتر و هشتصد متر را هم از شاهکارهای بهبهانی در وزارت راه و ترابری دانست.

عزتی با طرح این سوال که آيا با استيضاح مي توان از بروز سوانح هوايي در كشور جلوگيري كرد، اظهار داشت:بالا بودن عمر ناوگان هوايي كشور به دليل تحريم‌هايي است كه آمريكا و متحدانش عليه ملت ايران اعمال مي كنند و اين مشكل با استيضاح وزير وزير راه رفع نمي شود .

این نماینده مجلس افزود:سقوط هواپیما در مجموعه ناوگان فرسوده ایران امری قابل پیش‌بینی و انتظار است و ریشه‌یابی علل فرسودگی ناوگان هوایی كشور و نیز مجموعه سامانه پروازی، فرودگاهی، ناوبری امری است كه تنها وزارت راه و ترابری را نمی‌توان در آن عامل اصلی دانست. چه آنكه صنعت هوایی ربط مستقیمی با سیاست‌ گذاری‌های كلان اقتصادی كشور و نیز رویكرد‌های سیاسی در روابط بین‌المللی دارد و بدین لحاظ نمی‌توان انتظار داشت كه وزارت راه و ترابری به تنهایی پاسخگوی همه ریشه‌ها و عوامل این معضل گریبانگیر باشد.

علی عزتی تاکید کرد:سانحه هوایی ارومیه نخستین سانحه نیست و مطمئنا آخرین سقوط هوایی هم نخواهد بود و نباید این قضیه را جناحی کرد چرا که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون از حادثه مسیر مشهد-تهران در سال ۵۹ و کشته شدن ۱۲۸ نفر،سانحه سی -۱۳۰ کهریزک که ۸۰ کشته در سال ۶۰ بر جای گذاشت،توپولوفی که در دهه ۷۰ در تهران سقوط کرد و جان ۱۳۴ نفر از هموطنانمان را گرفت و توپولوف دیگری که اینبار در سال ۸۰ ،۱۱۹ نفر را در خرم آباد به کام مرگ برد تا ۱۱۰ نفری که بر اثر سقوط سی-۱۳۰ اینبار در تهران جان خود را از دست دادند تا حادثه ارومیه و دهها حادثه هوایی دیگر در زمان مسئولیت وزرای مختلف راه و ترابری کشورمان بوده است.

عضو كميسيون تلفیق برنامه پنجم مجلس با بيان اينكه سانحه هوايي اروميه نه اولين و نه آخرين حادثه مي باشد،گفت: نمي توان به خاطر يك حادثه دلخراش هوايي وزير راه را استيضاح كرد، چون ناوگان هوايي كشور داراي قدمت طولاني و بالا است و براي جلوگيري از اينگونه سوانح بايد چاره انديشي ويژه اي شود.

این نماینده مجلس افزود:اکثر نمایندگان مجلس با طرح استیضاح دکتر بهبهانی مخالف هستند و در روز سه شنبه مجلس با مخالفت با طرح استیضاح یکبار دیگر مهر تائید بر عملکرد این وزیر لایق خواهد زد. 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com