'سعد حريری' نخست وزير سابق لبنان دقايقی پيش طي سخنانی گفت: من واقعا از اقدامات حاميان خود در به آتش كشيدن خودرو تلويزيون 'الجزيره' و درگيری با ارتش لبنان و برخی خبرنگاران متأسفم...

 
درگیری میان طرفداران سعد حریری و ارتش در مناطق مختلف بیروت و طرابلس پس از اعلام رسمی پیروزی نجیب میقاتی به اوج خود در 24 ساعت اخیر رسید؛ دراین درگیرها عده ای نیز زخمی شدند و اوضاع همچنان متشنج و بحرانی است.
   
به گزارش ایرنا، به دنبال بروز آشوب در طرابلس و بیروت و حادثه تعرض به رسانه های خبری خارجی و ضرب وشتم دست اندركاران شبكه الجزیره، 'طارق متری' وزیر اطلاع رسانی لبنان اعتراض شدید خود نسبت به این اقدام اعلام كرد.

وی افزود: ارتش باید حمایت كامل از رسانه های خبری خارجی و لبنانی را بر عهده داشته باشد.
طارق متری در ادامه گفت: تعرضات مردمی و تجمعات آن ها باید در چهارچوب قانون و مسالمت آمیز باشد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان تأكید كرد: هر قدر خواسته تظاهرات كنندگان پر اهمیت باشد، در جریان طرفداری از فردی نباید افراط كرد و خبرنگاران رسانه های خارجی و داخلی را مورد ضرب وشتم قرار داد.

این وزیر لبنانی خاطرنشان ساخت: اگر همه مردم لبنان و نیروهای حزبی آن در حمایت از لبنان و تأمین امنیت آن اتفاق نظر نداشته باشند، ممكن است این رویدادها تكرار شود.
وی ادامه داد: دستگاه قضایی كشور باید افراد متخلف و آشوبگر را مورد پی گیرد قانونی قرار دهد.
در همین حال خبرها حاكی است اوضاع امنیتی در مناطقی از بیروت و طرابلس همچنان ناآرام است و در پی تعرض به گروه خبری شبكه الجزیرة در طرابلس از سوی طرافداران سعد حریری، ارتش لبنان تجمع كنندگان را از كنار ساختمان 'جمال ترست' دور كرد و خبرنگاران شبكه های خبری الجزیره و 'الجدید' را به مكان های امن هدایت كرد.
گزارش های دریافتی حاكی از وقوع درگیری میان طرفداران سعد حریری و ارتش لبنان و مجروح شدن چهار نفر در منطقه' ناعمه' است.
طرفداران سعد حریری راه های منتهی به میدان 'ایلیا' و بزرگراه جزین – صیدا را در نقطه شرقی صیدا بسته اند ولی سریعا این راهها با دخالت ارتش و تماس با 'بهیه حریری' نماینده صیدا و سایر مسئولان امنیتی و سیاسی باز شد.

منابع خبری همچنین از ادامه آشوب و شعله ور كردن لاستیك ماشین در مناطق 'كورنیش المزرعه'، 'كولا' و 'قصقص' خبر می دهند.

این منابع از وقوع درگیری در منطقه 'وطی المصیطبه' و مجروح شدن جند تن خبر داده اند. این گیری ها با دخالت ارتش دقایقی است فرو نشسته است.
طرفداران سعد حریری با ادامه آشوب ضمن سوار شدن به موتور سیكلت ها و حركت درخیابان ها به ارتش سنگ پرتاب می كنند.

'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان دقایقی پیش طی سخنانی گفت: من واقعا از اقدامات حامیان خود در به آتش كشیدن خودرو تلویزیون 'الجزیره' و درگیری با ارتش لبنان و برخی خبرنگاران متأسفم.

سعد حریری بعد از گسترش اغتشاش و آشوب طرفدارانش در طرابلس و سایر نقاط لبنان و درگیری با ارتش لبنان گفت: ما فقط برای بالا بردن صدای اعتراض و خشم خود (نسبت به وضعیت سیاسی كشور) تجمع امروز در طرابلس شهر شمالی لبنان را تدارك دیده بودیم؛ بستن راه ها، آتش زدن لاستیك ها و ترساندن مردم با وجود هر علتی بیانگر صدای ما نیست.
سعد حریری تأكید كرد: من واقعا از حادثه بوجود آمده متأسفم و از همگان می خواهم تا با هوشیاری بیشتر و بدور از هرگونه اغتشاش و اقدامات خلاف قانون، در این تجمع شركت كنند.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir